۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۷۴۵۰۴
شیخ نعیم قاسم:

حزب‎الله چالش اساسی آمریکا و صهیونیست‎ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اظهارات مسؤولان غربی و عربی درباره اینکه حزب‎الله مشکل اصلی منطقه است، تأکید کرد: حزب‎الله چالش اساسی آمریکا، صهیونیست‎ها و تکفیری‎ها است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در همایش فتنه و تکفیر که در بیروت در حال برگزاری است، با تاکید بر لزوم دوری از افراط و تندروی، گفت: افرادی که راه را برای گروه‌های تکفیری باز کردند تا به قتل و کشتار پرداخته و فتنه‌های مذهبی را فراگیر کنند بدون شک جزیی از پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه هستند.
 
وی افزود: تکفیری‌ها چگونه به خود اجازه می‌دهند که برخلاف آموزه‌های دینی اقدام کرده و وجهه‌ اسلام را به واسطه اقدامات خشونت‌بار خود تخریب کنند.
 
این عضو ارشد حزب الله لبنان با اشاره به عدم وجود سنخیت بین گروه‌های تکفیری و اسلام، تصریح کرد: جهاد در اسلام شرایط بسیاری دارد که تکفیری هیچ کدام از آن را رعایت نمی‌کنند.
 
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: برای تکفیری هیچ افقی نمی‌توان متصور شد چرا که این پدیده تنها به فتنه‌گری و نابودی کشورهای اسلامی می‌انجامد.
 
وی خاطرنشان کرد: همگان می‌دانند که هدف از نبرد کنونی در سوریه تضعیف این کشور حامی مقاومت در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است، امری که نسل های بعدی سوریه را با چالش اساسی مواجه می‌کند.
 
معاون دبیرکل حزب الله در ادامه به سلسله انفجارهای تروریستی عراق اشاره کرد و گفت: انفجار حسینیه‌ها و مساجد واقعا چه پیامی می‌تواند داشته باشد و به چه منظور صورت می‌پذیرد.
 
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: برخی از کشورهای عربی اظهارات مسؤولان آمریکایی را تکرار کرده و می‌گویند حزب الله مشکل اصلی منطقه است، این در حالی است که ما تنها برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری مشکل ساز هستیم.
 
وی تصویر به جا مانده از گروه‌های تکفیری را بسیار شنیع عنوان کرد و افزود: مجاهدان و نیروهای مقاومت بر خلاف تکفیری‎ها هیچگاه به رژیم صهیونیستی خدمت نکرده و همواره نماد عزت و کرامت امت اسلامی بوده‌اند.
 
شیخ نعیم قاسم بیان داشت: اختلافات موجود از گذشته تاکنون به هیچ وجه اختلافات سنی و شیعه نبوده بلکه درگیری‌ها همواره ناشی از اختلافات سیاسی در راستای حمایت از مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی یا عدم حمایت از مقاومت بوده است./983/ب902/د
ارسال نظرات