۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۷۴۹۸۳

مخالفت اسلام‌ستیزان با پخش اذان از شبکه تلویزیونی انگلستان

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های اسلام‌ستیز و احزاب راست‌گرای افراطی انگلستان، به رییس شبکه تلویزیونی «Channel 4» انگلیس برای پخش اذان طی ماه مبارک رمضان از این شبکه اعتراض کردند.
کانال 4

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از اعضای حزب راست‌گرای افراطی «حزب مستقل انگلیس»(UKIP) در گفت‌وگو با رسانه‌های بریتانیایی، اقدام رییس شبکه چهار این کشور برای پخش اذان طی ماه مبارک رمضان را عملی برای «خودنمایی» عنوان و اعلام کرد: فکر نمی‌کنم که شهروندان مسلمان نیز بخواهند شاهد چنین برنامه‌هایی در شبکه تلویزیونی باشند. این اقدام سبب ایجاد تنش‌های بین‌ مذهبی در انگلستان می‌شود.

 

همچنین روزنامه «دیلی میل» نیز ضمن انتشار اظهارات برخی از مخالفان این اقدام، تأکید کرد: بی‌شک شبکه چهار به دلیل این اقدام مورد انتقاد بسیاری از افراد و گروه‌ها قرار می‌گیرد؛ چرا که در حال انتقال صدای یک «اقلیت دینی» است ولی باید توجه داشت که نبود عرصه برای شهروندان پیرو این دین(اسلام) سبب تولید چنین برنامه‌هایی می‌شود.

 

این روزنامه ادامه می‌دهد: بنابراین کوتاهی ما در قبال نیازهای شهروندانی که در اقلیت هستند، سبب می‌شود که نیاز به تولید این برنامه‌ها احساس شود. نباید فراموش کنیم که اسلام در حال تبدیل شدن به یکی از ادیان مهم در انگلستان است.

 

تلویزیون کانال 4 انگلیس اعلام کرد که در طول ماه رمضان سال جاری، در وقت نمازهای پنجگانه، از این شبکه اذان پخش می‌کند./982/ب904/د

ارسال نظرات