۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۷۵۶۱۶
مفتی مصر:

شیعیان جزئی از امت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر از شیعیان به عنوان جزئی از امت اسلامی یاد کرد و اظهار داشت که اندیشه‎های افراطی به راحتی به تروریسم مبدل می‎شود
شوقي علام از علماي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ شوقی ابراهیم علام، مفتی مصر در گفت‎وگو با الیوم السابع این کشور، شیعیان را جزئی از امت اسلامی توصیف کرد و گفت: نخبگان باید همه تلاش خود را برای تقریب مذاهب مختلف اسلامی انجام داده و مسلمانان را با این فرهنگ آشنا سازند.

 

وی افزود: مصر از سال 1949 مسأله تقریب مذاهب اسلامی را آغاز و با اشاره به اینکه مسلمانان در یک قبله اجماع دارند، از همه مسلمانان به عنوان یک امت و امت قبله یاد کرد.

 

شوقی علام تصریح کرد: همه مسلمانان دارای یک قبله، یک قرآن و یک پیامبر(ص) هستند و روزه یکپارچه ای می گیرند. اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی در حال حاضر و در آینده به سود مسلمانان نیست.

 

مفتی مصر، وحدت را ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: بقای امت، دفاع از خود و آماده سازی برای مشارکت گسترده در عمران و تمدن انسانی منوط به وحدت است.

 

وی ادعای جدایی دین از سیاست را رد کرد و ادامه داد: دین هم به امور مسلمانان می پردازد و هم به سیاست توجه دارد. البته این به معنای حزب گرایی نیست و علما نباید وارد سیاست حزبی شده و آرای آنان به سمت حزب خاصی متمایل شود.

 

شوقی علام درباره اندیشه های تکفیری توضیح داد: تکفیری ها یا افراط گرایان کسانی هستند که دین را بر اساس فهم خود قبول داشته و دیگران را به پایبندی به آن ملزم می دانند. اندیشه های افراطی به راحتی به خشونت و تروریسم کشیده می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات