۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۷۵۷۲۲
مجمع علمای اهل تسنن عراق:

حوادث مصر دل مسلمانان را به درد آورده است

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل تسنن عراق وضعیت کنونی مصر را خطرناک ارزیابی کرد و از ملت مصر خواست نسبت به خطراتی که وحدتشان را هدف قرار داده است، هوشیار باشند.
مجمع علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل تسنن عراق که ریاست آن را شیخ خالد الملا برعهده دارد در بیانیه ای که امروز منتشر شد، اتفاقات خشونت بار اخیر مصر و کشته شدن شماری از تظاهر کنندگان را محکوم کرد.

 

در این بیانیه از طرفداران و مخالفان محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر خواسته شده است که با خویشتن داری از افزایش تلفات در بین مردم این کشور جلوگیری کنند.

 

مجمع علمای اهل تسنن عراق افزود: همگام با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه طاعت و بندگی خدا آنچه که در مصر در حال اتفاق است دل همه مسلمانان را به درد می‌آورد.

 

این مجمع همه احزاب و گروه‌های سیاسی مصر را به دور اندیشی دعوت کرد و گفت: همگان در مصر باید نسبت به خطراتی که وحدت این کشور را تهدید می‌کند، هوشیار باشند.

 

در این بیانیه با تاکید بر نقش مؤثر حکما و عقلای جامعه در مصر آمده است: به واسطه صبر و حکمت می‌توان مشکلات را حل و فصل کرد، مردم مصر نیز باید به هم به عنوان برادر نگاه کرده و با یکدیگر با محبت و دوستی برخورد کنند.

 

این مجمع خاطرنشان کرد: اختلاف و درگیری تنها به خشونت و خونریزی می‌انجامد و هیچ کس از اختلاف در جامعه سود نخواهد برد./983/ب902/د

ارسال نظرات