۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۷۶۲۲۸
کارشناس مسائل خاورمیانه:

برخی دولت‎های عربی در پازل دشمنان بازی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه، بحران در سوریه را نوعی جنگ نیابتی از سوی غرب علیه محور مقاومت دانست و گفت: برخی از کشورهای عربی در پازل دشمن بازی کرده و به بحران در سوریه دامن می‌زنند.
حسين رويوران کارشناس مسائل خاورميانه با موضوع فلسطين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رویوران مدیر سابق دفتر صدا و سیما در خاورمیانه در نشست بحران سوریه که در چهارمین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد، اظهار داشت که غرب پس از بیداری اسلامی برآن شد که شکاف بین جوامع اسلامی و خود را به درون جهان اسلام منتقل کند.

 

وی افزود: جنبش‌های عربی ـ اسلامی ماهیت ضد صهیونیستی و غربی داشت، امری که دشمنان جهان اسلام را مجاب کرد که با ایجاد فتنه در سوریه، مسلمانان را با چالشی اساسی مواجه کنند.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه فتنه‌های مذهبی بدون شک ساخته سرویس‌های جاسوسی غرب است، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای عربی نیز در پازل دشمن بازی کرده و به این فتنه‌ها در جهان اسلام دامن می‌زنند.

 

رویوران تصریح کرد: سوریه را نمی توان بخشی از بیداری اسلامی دانست به این دلیل که مخالفان حکومت بشار اسد نه تنها استقلال طلب نیستند بلکه اغلب آنان را می‌توان از مزدوران آمریکا و کشورهای ارتجاعی عربی برشمرد که این موضوع با ماهیت بیداری اسلامی مغایرت دارد.

 

وی ادامه داد: حوادث سوریه با هدف تضعیف ارتش و دولت این کشور دنبال می‌شود چرا که در بین همه کشورهای عربی، تنها ارتش و دولت سوریه هستند که به مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ادامه ‌داده و با این رژیم سازش نکرده‌اند.

 

رویوران استفاده غرب از سلاح تکفیر و تروریسم در سوریه را بسیار حساب شده دانست و گفت: رویارویی ارتش سوریه با تکفیری ها کاملا به سود آمریکا است و غرب به واسطه این جنگ نیابتی به هیچ وجه متضرر نخواهد شد.

 

وی تاکید کرد که الگوی غرب برای به زانو درآوردن اسلام به واسطه جنگ‌های نیابتی باید در سوریه با شکست مواجه شود تا به سایر کشورها منتقل نشود.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: غرب و برخی کشورهای منطقه با دروغ پراکنی القا می کنند که حکومت و شخص اسد شیعه هستند و حمایت ایران و حزب الله از آن طایفه‌ای است در حالی که این سخنان کاملا خلاف واقع است.

 

رویوران گفت: متاسفانه ما شاهد آن هستیم که دشمنان جهان اسلام از سوریه به عنوان دریچه‌ای برای تولید نفرت از اسلام استفاده می‌کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اصلاحات در ساختار حکومتی سوریه افزود: خواست ملت سوریه برای اصلاحات بسیار محترم است اما امروزه شاهد حضور گروه‌های تروریستی در این کشور به جای حرکت مردمی هستیم و دیگر بحث اصلاحات مطرح نیست./983/ب201/د

ارسال نظرات