۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۷۶۴۷۷
مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث:

امیر قطر به دلیل عدم سرنگونی بشار اسد برکنار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث تصریح کرد که عدم موفقیت کشورهای منطقه برای سرنگونی حکومت بشار اسد موجب ایجاد تغییرات در حکومت قطر شد.
وليد محمد علي، مدير مرکز پژوهش هاي استراتژيک باحث




به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولید محمد علی، مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث، در نشست بحران سوریه که در چهارمین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد، با اشاره به اینکه مقاومت تنها علیه اشغالگری نیست و باید در برابر افکار منحرف نیز بایستد، گفت: حضور حزب الله در سوریه به منظور احیای نقش پررنگ امت اسلامی و از بین بردن چالش‌های پیش روی جهان اسلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پایگاهی برای غرب در خاورمیانه است که می‌خواهد به واسطه آن به حضور خود در منطقه ادامه دهد.

 

این شخصیت فلسطینی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تضعیف کشورهای اسلامی عنوان کرد: شکاف میان امت اسلامی در سایه قدرتمند بودن استکبار جهانی به معنای عدم توانایی جهان اسلام برای تاثیرگزاری بوده و هدف دشمنان اسلام نیز از بحران‌ کنونی در سوریه و سایر کشورهای اسلامی همین امر است.

 

وی افزود:  جهان اسلام در سایه این توطئه‌ها دچار نوعی سردرگمی شد، اما مقاومت اسلامی توانست با عمق فکری خود به مواجهه با این فتنه‌ها پرداخته و نقشه‌های دشمنان را برملا سازد.

 

ولید محمد علی تصریح کرد: ورود حزب الله به سوریه در راستای جلوگیری از تبدیل بیداری اسلامی به فتنه مذهبی و تقابل با تلاشهای کشورهای استکباری برای ضربه زدن به جایگاه مهم سوریه در منطقه است.

 

وی گروه‌های تکفیری را ابزار دست آمریکا و غرب دانست و گفت: چالش‌هایی که آمریکا در افغانستان و عراق با آن مواجه شد، سبب شد به جای جنگ مستقیم، جنگ‌های نیابتی را به راه بیندازند.

 

رییس مؤوسسه پژوهش‌های استراتژیک باحث اظهار داشت که دامن زدن به ایران هراسی و ایجاد اختلافات مذهبی علاوه بر اینکه جلوی پیشرفت جهان اسلام را می‌گیرد، این امکان را برای آمریکا ایجاد می‌کند که در سایه بحران اقتصادی خود سلاح‌های بیشتری را در خاورمیانه به فروش برساند.

 

ولید علی تصریح کرد: عدم توانایی کشورهای منطقه در سرنگونی حکومت بشار اسد به ایجاد تغییرات در حکومت قطر منجر شد.

 

این شخصیت اهل سنت فلسطینی با رد ادعاهای مبنی بر ایجاد دموکراسی در سوریه گفت: مگر عربستان و قطر کشورهای دموکراتی هستند که می‌خواهند دموکراسی را در سوریه برقرار کنند. دیگر بر همگان روشن است که هدف از درگیری در سوریه برقراری دموکراسی نیست بلکه دولت و ملت سوریه تاوان حمایت از مقاومت اسلامی و رابطه داشتن با جمهوری اسلامی ایران را می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: گفتمان مقاومت بدون شک تغییرات بزرگی را در همه کشورهای اسلامی ایجاد می‌کرد که همین امر سبب همسو شدن آمریکا با برخی کشورهای مرتجع عربی شد.

 

ولید علی نبرد کنونی در منطقه را سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: درگیری اصلی در سوریه، درگیری بین الگوی مقاومت در مقابله با صهیونیست‌هاست، الگویی که موفقیت آمیز بودن خود را به اثبات رساند.

 

وی درپایان خواستار برگزاری انتخابات آزاد در سال آینده در سوریه شد و گفت:  تنها ملت سوریه می‌تواند آینده خود را انتخاب کند./983/ب201/د

ارسال نظرات