۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۶۴۶
رییس دانشگاه ادیان:

پول عربستان و قطر برای تجزیه امت اسلامی خرج می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب مسأله وحدت را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: وحدت باید مانند نماز و سایر ارکان دین به پا داشته شود تا از کشتار بیشتر مسلمانان جلوگیری کند.
حجت الاسلام ابوالحسن نواب رييس دانشگاه اديان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در چهارمین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده، با اشاره به اینکه مهمترین چالش امروز جهان اسلام، فتنه شیعه و سنی است گفت: غرب هیچ راهی برای ورود به جهان اسلام و ایجاد چالش بین مسلمانان جز ایجاد تفرقه نداشت. اگر کسی امت محمد (ص) و دین اسلامی برایش مهم است باید مسأله وحدت را مانند نماز و سایر ارکان دین به پا دارد.

 

وی تصریح کرد: روزانه صدها تن از مسلمانان به دلیل اختلافات مذهبی به قتل می‌رسند که ناشی از درگیری‌های است که ساخته غرب و آمریکا است.

 

حجت الاسلام نواب وضعیت کنونی را بسیار بغرنج ارزیابی کرد و افزود: این وضعیت باید وجدان‌ها را بیدار سازد چرا که امت اسلامی با خطر جدی مواجه است.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه پول‌های عربستان سعودی و قطر و توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، امت اسلامی را چندپاره کرده است که باید به مقابله با این موضوع پرداخت.

 

حجت الاسلام نواب، تبعیت از قرآن را تنها راه خروج از بحران کنونی دانست و عنوان کرد: باید با توجه به مشترکات موجود بین مسلمانان امت اسلامی را بار دیگر متحد و یکپارچه کرد.

 

رییس دانشگاه ادیان ومذاهب، تندروی در میان اهل تسنن و شیعیان را مذموم و ناپسند خواند و خواستار پایان هرگونه اقدامات افراط گرایانه از سوی مسلمانان شد.

 

وی تصریح کرد: امروزه اصل اسلام با خطر مواجه شده است و نباید به دلیل اختلافات اعتقادی و سیاسی اجازه داد که خون هزاران مسلمان در مناطق مختلف اسلامی ریخته شود.

 

حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه غرب به دنبال تغییر جهاد با رژیم صهیونیستی به جهاد با مسلمانان، خاطرنشان کرد: وظیفه همگان است که مردم را از توطئه‌های غرب مطلع کرده و اجازه ندهند که جوانان مسلمان ابزار دست برخی مفتی‌های فتنه گر شوند./983/ب201/د

ارسال نظرات