۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۴۴۹

برگزاری نماز جماعت در خیابان‎های فرانسه در اعتراض به مخالفت با ساخت مسجد

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان شهر "لانوی" در فرانسه که برای چندمین با درخواست آنان برای ساخت مسجد مخالفت شده اقدام به برپایی نماز جماعت در خیابان کردند تا اعتراض خود را نشان دهند.
برگزاري نماز جماعت در خيابان در فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam & Info"، مسلمانان شهر "لانوی" فرانسه به نشانه اعتراض به تصمیم شهرداری این شهر در مخالفت با ساخت مسجد اقدام به برپایی نماز جماعت در خیابان های این شهر کردند.


شهرداری "لانوی" برای سومین بار با احداث مسجد از سوی مسلمانان این شهر مخالفت کرد. 


مسلمانان شهر نیز در اعتراض به این تصمیم و به علت نبود مکان خاصی برای عبادت در روزهای جمعه، شب های ماه مبارک رمضان و مناسبت های اسلامی به خیابان ها آمده و به برگزاری نماز جماعت و عبادت می پردازند.


"انجمن فرهنگی مسلمانان لانوی" روز جمعه از مسلمانان خواسته بود که به نشانه اعتراض در مقابل شهرداری این شهر تجمع کرده و نماز جمعه را در خیابان های مقابل شهرداری به جای آورند.


پس از برگزاری نماز جمعه در خیابان، هیاتی از نمایندگان مسلمانان شهر به دیدار شهردار رفته و از وی خواستند که با پروژه ساخت مسجد موافقت کند.


مسلمانان شهر "لانوی" مبلغ 700 هزار یورو برای ساخت مسجد گردآوری کرده اند اما کارشکنی مقامات شهرداری مانع از ساخت اولین مسجد در این شهر شده است./990/ب903/د

ارسال نظرات