۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۷۸۲۸۰

مخالفت فرماندار پاریس با برگزاری مراسم «افطار ضدنژادپرستی»

خبرگزاری رسا ـ فرماندار پاریس اعلام کرد که مراسم «افطار ضدنژادپرستی» که قرار بود امروز برگزار شود، لغو شده است.
افطاري فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از مسلمانان پاریس برای ابراز مخالفت با سیاست‌های دولت در قبال شهروندان محجبه و نیز محکوم کردن اقدامات ضداسلامی، قصد داشتند که مراسم افطاری امروز(شنبه) را در میدان «مونت‌پارناس» پاریس برگزار کنند که این اقدام با مخالفت فرمانداری پایتخت فرانسه مواجه شد.

 

برگزارکنندگان «افطار ضدنژادپرستی» با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از موضع فرماندار پاریس تاکید کردند: نژادپرستی دولتی بار دیگر خود را نشان داد. فرمانداری پاریس به شیوه‌ای کاملا آشکار و مستبدانه، اعلام کرد که برگزاری مراسم افطاری روز شنبه فاقد مجوز قانونی است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به عنوان برگزارکنندگان این مراسم پس از دریافت بخشنامه فرمانداری، شکایتی را تنظیم و تقدیم دادگاه کردیم. طبیعتا تا زمان اعلام رأی دادگاه، این مراسم برگزار نخواهد شد.

 

در پایان این بیانیه، برگزارکنندگان مراسم «افطار ضدنژادپرستی» با بیان این‌که مراسم را در روزهای آتی برگزار خواهند کرد، تصریح کردند: شنبه ساعت 20:30 به‌جای مراسم افطاری، نشستی مطبوعاتی در میدان مونت‌پارناس برگزار و نسبت به موضع فرمانداری اعتراض می‌کنیم./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات