۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۳۴۸
سید علی فضل الله:

الازهر برای پایان بحران در مصر وارد عمل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان با ابراز نگرانی از بحران مصر خاطرنشان ساخت: چالش در مصر و کشورها منطقه موجب آرامش رژیم غاصب اسرائیل شده است.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان امروز در بیانیه‎ای از افزایش درگیری‎ و کشته‎ها در مصر ابراز نگرانی کرد.


در این بیانیه آمده است: شیخ الازهر مصر، مومنان و دل سوزان این کشور هر چه سریعتر راه چاره‎ای برای خروج مصر از بحران بیندیشند.


حجت الاسلام فضل الله بیان داشت: مصر قلب کشورهای اسلامی و عربی  و دارای اهمیت استراتژیک خاصی است. قلب مومنان از اینکه می بینند که کشور مصر دچار چالش و بحران شده ناراحت و غمگین می‎شود.


در این بیانیه خاطرنشان شده است: مصر نباید وارد بازی سیاسی کشورهای بیگانه شود، بحران امنیتی و سیاسی این کشور تنها به سود رژیم اشغالگر صهیونیستی و به ضرر کشورهای عربی و اسلامی است.


امام جمعه بیروت، کشورهای منطقه را در شرایط بسیار حساس و خطرناکی توصیف کرد و افزود: چالش در مصر و کشورهای منطقه موجب آرامش رژیم غاصب اسرائیل شده است.


وی در این بیانیه تصریح کرد: همه جریان های مصری باید از فتنه‎ دوری کرده و برای خاموشی آتش آن سعی و تلاش مضاعف انجام دهند. درگیری و فتنه در مصر به نفع هیچ کس نیست.


حجت الاسلام فضل الله در پایان بیانیه از کشورهای اسلامی و عربی خواست به جای آتش افروزی در مصر به حل بحران این کشور کمک کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات