۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۵۰۸

محکومیت فرد موهن به زنان محجبه در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ مقامات قضایی فرانسه از محکومیت اسلام‌ستیز فرانسوی و عامل موهن به بانوان محجبه در شهر «اورلئان» به دو سال حبس خبر دادند.
زنان محجبه در فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسلام‌‌ستیز فرانسوی و عامل موهن به زنان محجبه در شهر «اورلئان» در مرکز فرانسه، به دو سال حبس تعلیقی و شش ماه حبس حتمی محکوم شد.

 

کمیته مبارزه با اسلام‌هراسی اعلام کرد: دادگاه تأدیبی شهر «اورلئان» این شخص را موظف کرد، خسارت‌هایی را که از لحاظ مادی و معنوی بر بانوان محجبه وارد کرده است، جبران کند.

 

بنا بر اعلام این کمیته، شخص ضارب قرار است به مدت سه سال از سوی مقامات امنیتی و قضایی تحت تعقیب و مراقبت قرار گیرد.

 

کمیته مبارزه با اسلام‌هراسی، این حکم را هشداری برای تمام موهنان به مقدسات اسلامی برای خودداری از اقدامات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز توصیف کرد.

 

یادآور می‌شود، اسلام‌ستیز فرانسوی، یک زن محجبه به همراه دختر و مادرش را، جمعه 24 خردادماه، در ناحیه «سن ـ ژان ـ دو بری»(Saint-Jean-de-Braye) واقع در شهر «اورلئان» در مرکز فرانسه به خاطر داشتن حجاب مورد ضرب و شتم قرار داده و به آنان اهانت کرده بود.

 

جلسه اول رسیدگی به جرایم این ضارب و اسلام‌ستیز فرانسوی جمعه، 7 تیرماه، در فرانسه برگزار شد و دادگاه اورلئان این شخص را به اعمال خشونت و ادای کلمات توهین‌آمیز به خاطر اصلیت، ملیت، نژاد یا مذهب در ملأ عام متهم کرد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات