۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۷۸۸۲۵

افزایش حمایت ‌ملت پاکستان از آزادی قدس

خبرگزاری رسا - مردم پاکستان اگرچه خود درگیر تنش‌های گوناگون داخلی هستند اما در چند سال اخیر، موج حمایت‌های مردمی برای آزادی قدس شریف در این کشور رو به افزایش بوده است.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پاکستان که دارای احزاب و گروه‌های مختلف مذهبی و سیاسی است، همواره دچار بحران‌های گوناگون داخلی بوده که نشأت گرفته از ساختار اجتماعی، قومی، نژادی، مذهبی و سیاسی جامعه آن کشور است.

 

اما با اوج‌گیری موج جدید بیداری اسلامی در جهان اسلام مردم پاکستان نیز بیش از پیش متوجه توطئه‌های استکباری علیه مسلمانان جهان از جمله مردم مظلوم فلسطین شده‌اند که این امر زمینه را برای وحدت و همبستگی بین پیروان مکاتب مختلف مذهبی فراهم می‌سازد به‌گونه‌ای که  مردم پاکستان همه ساله تقریبا در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ این کشور در راهپیمای‌های عظیمی که به‌ مناسبت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شرکت می‌کنند و انزجار خود را علیه توطئه‌های استکبار جهانی علیه مسلمانان جهان ابراز می‌دارند.

 

این در حالی است که با فعال شدن «بنیاد فلسطین پاکستان» در سال ٢٠٠٨ آگاهی‌های مردم و رهبران سیاسی مذهبی و پاکستان در قبال مسئله فلسطین رشد چشمگیری یافته است.

 

این بنیاد امسال نیز مانند سال‌های گذشته با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش کرده تا از یکسو روز جهانی قدس و یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) را زنده نگهدارد و از سوی دیگر، زمینه را برای رشد آگاهی‌های سیاسی و دینی مردم پاکستان نسبت به درد و رنج مردم فلسطین و توطئه‌های صهیونیست‌ها در قبال قدس شریف فراهم سازد.

 

در رمضان امسال، بنیاد فلسطین پاکستان کنفرانس‌های بین‌المللی را در شهرهای مهم پاکستان‌ از جمله «حیدرآباد»،«کراچی» و «اسلام آباد» با عنوان «فلسطین: نماد وحدت امت اسلامی» با حضور دانشمندان و رهبران مذهبی و سیاسی پاکستان و دیگر کشورهای جهان برگزار کرده است.

 

بر همین اساس، این بنیاد نشستی با حضور اندیشمندان و علمای پاکستان و سایر کشورهای جهان در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار کرد.

 

«ظفر علی شاه» از رهبران حزب حاکم «مسلم لیگ نواز» و عضو مجلس سنای پاکستان با انتقاد شدید از بی‌تفاوتی سازمان ملل متحد نسبت به مسائل جهان اسلام به‌ویژه مسئله فلسطین، بر وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه‌های استعماری تأکید کرد.

 

در این کنفرانس، «سردار عتیق» نخست وزیر سابق کشمیر نیز با اشاره به نقش برجسته مردم پاکستان در قبال مسئله فلسطین، مقاومت بیش از ٦٠ ساله مردم فلسطین در برابر صهیونیسم را ستود.

 

«اسد عمر» از رهبران حزب «تحریک انصاف» نیز که در این کنفرانس حضور داشت وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان جهان را با هدف آزاد سازی بیت‌المقدس ضروری دانست.

 

در این همایش، «قندیل عباس» استاد روابط بین‌الملل با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری صهیونیسم، مسئله فلسطین را از مهم‌ترین چالش‌های سازمان‌های بین‌المللی دانست و تأکید کرد که ادامه استفاده از زور علیه فلسطینی‌ها اعتبار سازمان‌های جهانی به‌ویژه سازمان ملل را از بین برده است.

 

در این سمینار «علامه راجه ناصر عباس جعفری» دبیرکل «مجلس وحدت مسلمین» نیز با انتقاد شدید از نقش خیانتکارانه برخی سران عرب در قبال مسئله فلسطین، اوضاع مصر و سوریه را نتیجه مداخلات خارجی دانست و تأکید کرد که گروه‌های افراط گرا در جهان اسلام باید توطئه‌های استکباری را درک کنند و توان خود را در راستای حمایت از مظلومین از جمله مردم ستمدیده فلسطین به کار ببرند.

 

برنامه‌های گوناگون در حمایت از مردم فلسطین درماه مبارک رمضان همچنان در پاکستان ادامه دارد که با برگزاری راهپیمای‌های روز جهانی قدس در آخرین جمعه این ماه، این برنامه‌ها به اوج خود می‌رسد./988/ب102/د

 منبع: فارس

ارسال نظرات