۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۰۱۵

فردا شعار «مرگ بر اسرائیل» در افغانستان طنین‌انداز می‌شود

خبرگزاری رسا - بر اساس گزارش‌های رسیده از افغانستان، هزاران تن از شهروندان افغان برای راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس آماده شده‌اند تا بار دیگر با شعار مرگ بر اسرائیل، دین خود را نسبت به مسلمانان ادا کنند.
روز جهاني قدس در افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها مرکز و نهاد دینی- فرهنگی در افغانستان با انتشار بیانیه‌های جداگانه، مردم مسلمان و متدین این کشور را به راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس دعوت کردند.

 

گزارش‌های میدانی از کلان شهرهای افغانستان چون کابل حاکی است که دیوارهای خیابان‌ها با تصاویری از جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین پوشانده شده است.

 

در همین حال «شورای فرهنگی حامیان قدس شریف» افغانستان نیز در اطلاعیه‌ای شهروندان این کشور را برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد. بخشی از این اطلاعیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ * (1) اسراء

 

سروران گرامی هموطنان مومن و آزاده افغانستان

 

امروز شما بعد آزادای آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان  میزبان یکی از مهم ترین روز های تاریخ معاصر جهان اسلام هستید که از زوایای مختلف دارای اهمیت است.

 

روز جهانی قدس از معدود مناسبت هایی است که بیرون از شکل و ظاهر امر راجع به حقیقت قضیه فلسطین پرداخته و داعیه برحق مردم فلسطین را در کشور ما متجلی ساخته است.

 

عزیزان مومن وآزاده مردم شریف کشور

 

نیک می دانید که در شرق میانه از شصت چهار سال  پیش یکی از مقدس ترین سرزمین های اسلامی، در یک توطئه بین المللی از  کف جهان اسلام خارج گردیده و چون لقمه چربی در دهن صهیونیسم بین‌المللی فرو رفت.

 

به این نمی پردازیم که چه کسی در جهان اسلام در این باره کوتاهی نموده است. این موضوع با آن که مهم است اما اکنون زمان طرح آن نیست، آنچه امروز مهم است این است که بفهمیم و باور کنیم که اگر فلسطین را اکنون ما به خود فلسطینیان واگذاریم، کاری در راستای اهداف یهود واستکبار جهانی انجام داده ایم.

 

امروز اگرما پرونده فلسطین را پایان یافته تلقی کنیم، شکی نیست که در قدم اول به تعالیم دین مان مبنی برحمایت از سرزمین های اسلامی پشت کرده ایم؛ زیرا منابع فقهی همه مذاهب حقه اسلامی بر فرضیت جهاد برای به دست آوردن سرزمین های از دست رفته اسلامی تاکید می کنند.

 

دوم این خطر بزرگ متوجه مان خواهد بود که استکبار جهانی که امروز به ترفند های صهیونیسم وصلیبیت برنامه های کلانی برعلیه جهان اسلام دارند را، بیشتر جرئت بخشیده ایم تا برای بلعیدن یک بخش دیگر از سرزمین های اسلامی توطئه بریزند وعند الفرصت یک طعمه دیگری را بربایند.

 

شهروندان عزیز افغانستان

 

امروز یوم الله روز جهانی قدس شریف است، روزی است که اهل ایمان برای ادای مسؤولیت خود هر آنچه دردست دارند، از داعیه اسلامی فلسطین و بیت المقدس دریغ نمی ورزند. در این روز صف های حق و باطل از هم دیگر تفکیک می شود، دراین روز اهل دین به یاد جهاد بزرگی که توسط یاران پاکباز حضرت پیامبر اکرم (ص) انجام می یافت، اشک حسرت می ریزند. درست در این روز خطوط اساسی دیدگاه یک مسلمان متعهد راجع به همه آنچه پیرامون او اتفاق می افتد، شکل می گیرد.

 

حضار عزیز

 

شما همه خوب می دانید که فلسطین و افغانستان دو زخمی بر یک پیکراند، سرزمین افغانستان با همه درد‌هایش، با همه مظالمی که در حق آن رفته است، با تمام دسایسی که از محور صلیبی – صهیونیستی دیده است، به درد ملت عزیز فلسطین از نزدیک بیشتر آشناست و معنای پیام این ملت را خوب درک می‌کند. پس برای ملت افغانستان سخن مردم فلسطین سخن خود آن‌ها است واحساس این دو ملت یک احساس است.

 

عزیزان گرامی

 

روز جهانی قدس که در اثر اقدام الهی- سیاسی امید بخش جهان اسلام امام خمینی (ره) پایه گذاری شد، اکنون به یکی از سنگرهای مهم در برابر رژیم منفور اسرائیل مبدل شده است. پس ادامه این راه  که گره خورده با اراده استوار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، برای ما شهروندان افغانستان یک پدیده بیرونی نیست، یک امر وارداتی نیست، بلکه کاملا وجیبه ماست تا این مسیر را بپیماییم، ما به این می اندیشیم که به نفع دین چه کار مهمی در کجای دنیا انجام یافته است، درپی  این می‌رویم که چسان می‌توانیم برای دین کاری انجام دهیم. در صدد این هستیم که چه کسی از داعیه اسلامی قدس شریف بانگ حمایت را بلند می‌کند.

 

پس این روز را باهم گرامی خواهیم داشت و باهم از یک گلو فریاد زنده باد فلسطین و مرگ براسرائیل را سرخواهیم داد. انشاء الله تعالی.

 

نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف

 

زمان: جمعه 11/5/92 برابر با 25 رمضان‌المبارک 1434

 

مکان: کابل- میدان کوته سنگی./988/ب102/د
 منبع: فارس

ارسال نظرات