۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۸۰۱۲۷
با هدف مقابله با شبهات؛

دومین شماره نشریه شناخت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دومین شماره نشریه اعتقادی نقد فرقه وهابیت«شناخت» با موضوعات پاسخ به شبهات، نقد و بررسی فرقه انحرافی وهابیت چاپ و منتشر شد.
دومين شماره نشريه شناخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین شماره نشریه اعتقادی نقد فرقه وهابیت«شناخت» با موضوعات پاسخ به شبهات، دیدگاه اندیشمندان اهل سنت به فرقه انحرافی وهابیت و جواز توسل از نگاه اهل تسنن چاپ و منتشر شد.

«هر شماره یک پاسخ، سجده بر مهر بدعت یا سنت، معرفی کتاب، وهابیت؛ فرقه ای علیه شیعه و سنی، جواز توسل از نگاه اهل سنت، وهابیت و تشیع، نقد وهابیت از برون و خاطره ای از خلیفه اموی» از مطالب درج شده در این ویژه نامه هستند.

در مطلب تحت عنوان خاطره ای از خلیفه اموی آمده است: عمر بن عبدالعزیز ازخلفای بنی امیه نقل نموده که: پدرم به هنگام خطبه خواندن، حالش عادی و به طور مستمر ایراد سخن می کرد، اما همین که به سب و ناسزاگویی علی می رسید زبانش به لکنت می افتاد، رنگ چهرش زرد و حالش متغیر می شد.

در این باره از وی سوال کردم؟ گفت: اگر مردم آن چه را که من از فضایل و مناقب علی می دانم بدانند دیگر احدی از آن ها از ما پیروی نخواهند کرد./شرح ابن ابی الحدید/ 13/221

وهابیت؛ فرقه ای علیه شیعه و سنی نام مطلبی است که پیرموان دشمنی این فرقه با مذاهب اسلامی می پردازد که در ادامه می خوانیم: وهابیت فرقه ای است که نه پایبندی بر اعتقادات مذاهب اهل تسنن دارد و نه بر اعتقادات تشیع، و از مذاهب معتبر اسلام خارج و علما چهارگانه اهل تسنن و علما تشیع در رد این فرقه کتاب های بسیاری نوشته اند.

علما چهارگانه و علما تشیع، نسبت به رهبران و پیروان وهابیت حکم گمراهی و خروج از راه و روش مسلمانان داده اند.

در پاسخ به سؤالی در زمینه« آیا ذکر علی عبادت است؟» خواهیم خواند: قبل از جواب دادن به این سوال باید این را گفت که عبادات چیست؟ عبادت یعنی انجام دادن کاری و یا داشتن حالتی که یاد آور خدا باشد. عبادت یعنی ذکر خداوند و ذکر هر آنچه متصل به خدا باشد«اقم الصلاه الذکری» نماز، روزه، حج، اعتکاف و صدقه همه از مصادیق عبادت هستند چون از خدا منفصل نیستند و انجام این ها یادآور خدا می باشند. در قرآن آمده « إن الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکر الله اکبر» در حدیثی که پیامبر فرموده: «ذکر علیٌ عباده» به خاطر این است که امام علی(ع) منفصل و جدای از خدا نیست.

ایشان متخلق به اخلاق الهی و متصف به صفات الهی هستند و این سبب شده که ذکر ایشان ذکر خدا باشد و عبادت محسوب می شود.

درنگ، دیدگاه وهابیت به شیعیان، آیا می دانید، دیدگاه احمد بن زینی دحلان الشافعی به وهابیان، فعالیت و گسترش وهابیت در کشور های عربی و مناطق محروم و شرح آیه «وابتغوا إلیه الوسیله» از دیگر مطلب درج شده در این ویژه نامه به شمار می روند.

گفتنی است، ویژه نامه اعتقادی نقد فرقه انحرافی وهابیت «شناخت» با صاحب امتیازی هیأت فرهنگی مذهبی صوت الغدیر شهرستان باوی و با همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شد./9458/ن602/ی

ارسال نظرات