۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۸۰۴۸۱
به علت نقض تمامیت ارضی لبنان؛

لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه لبنان بار دیگر به علت نقض تمامیت ارضی این کشور شکایت‌نامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل ارائه کرد.
پرچم کشور لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عدنان منصور،  وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان از سوی هیأت دیپلماتیک این کشور در نیویورک شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل ارائه کرد، این شکایت در پی اقدام نیروهای نظامی این رژیم در تاریخ 7 آگوست در نقض خط مرزی بین دو طرف و ورود به میدان مین در اراضی لبنان تدوین شد.

 

این شکایت نامه، اقدام نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی را تجاوز آشکار علیه تمامیت ارضی لبنان و قطعنامه 1701 شورای امنیت و سایر قوانین و منشورهای بین المللی در سازمان ملل دانسته و آن را تهدید برای صلح و ثبات بین المللی به شمار آورد.

 

منصور در این شکایت‌نامه از شورای امنیت خواست تا این شکایت را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و ریاست شورای امنیت تحویل دهند تا در بین اعضا شورا توزیع شده و به عنوان سندی رسمی از اسناد شورای امنیت تبدیل شود.

 

گفتنی است رژیم صهیونیستی در هفت سال گذشته بیش از بیست هزار بار تمامیت ارضی لبنان را از طریق زمینی، هوایی و دریایی نقض کرده و شکایت‌های متعدد لبنان به شورای امنیت و سازمان ملل نیز مورد توجه این سازمان‌های بین‌المللی قرار نگرفته است./983/102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات