۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۸۰۸۰۲
سردبیر روزنامه الاخبار لبنان:

سرویس جاسوسی یک کشور عربی در انفجارهای لبنان دست داشت

خبرگزاری رسا ـ سردبیر روزنامه الاخبار لبنان با افشای دست داشتن سرویس امنیتی یک کشور عربی در انفجارهای تروریستی لبنان تاکید کرد عاملان این انفجارها در عرسال هستند.
ابراهيم الامين، سردبير روزنامه الاخبار لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم الامین سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "فی حدیث الساعة" در شبکه المنار لبنان تاکید کرد که یک دستگاه امنیتی وابسته به یک کشور خلیج فارس در انفجارهای اخیر در لبنان دست دارد، این سرویس اطلاعاتی سوریه و مقاومت را در اولویت اصلی خود قرار داده  است.

 

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که سه گروه مسؤول انفجارها و بمب‌گذاری ها و پرتاب موشک در ضاحیه هستند، گروه اول فلسطینی و مهم‌ترین شخص آنها فردی با نام احمد طاها است. وی مسؤول یکی از گروهک‌های معروف فلسطینی در لبنان است که هم‌اکنون در عرسال است.

 

گروه دومی که انفجارهای شتورا و زحله را انجام دادند، در مجدل عنجر هستند. ارتش اسامی این گروه  تروریستی را دارد و تعدادی از لبنانی‌ها و سوری ها در این گروه حضور دارند، اطلاعات ارتش سعی کرده تعدادی از این افراد را بازداشت کند، اما آنها مقاومت کرده اند.

 

گروه سوم که انفجار ضاحیه را انجام داده‌اند، در عرسال مستقر هستند، آنها سه نیروی محرک دارند که مسؤولیت اداره کارهای آنها را بر عهده دارد، ‌یکی از این افراد فلسطینی، ‌دیگری سوری و نفر سوم نیز سعودی است. برنامه‌ریزی ها و تصمیم‌گیری ها برای انجام انفجارهای بئرالعبد و الرویس نیز در عرسال انجام شده است.

 

وی تاکید کرد که در موضوع تحقیقات درباره انفجار بئر العبد بخش اطلاعات ارتش به صورت عمد یا غیر عمد اقداماتی که می‌تواند انجام دهد را دنبال نمی‌کند، در حالیکه اقدامات زیادی از دست این گروه‌ها بر می‌آید  این نیروها پرونده های بزرگی را در موضوع جاسوس‌ها پیگیری کرده اند.

 

وی افزود: در مورد انفجار بئرالعبد در روزهای 7 و 8 ژولای گذشته جلسه‌ای در عرسال تشکیل شد و آنها یک خودروی سرقتی را از عرسال به ساحل بیروت بردند، خودروی کیا از یک دختر و پسر به سرقت رفت و بمب گذاری این خودرو نیز انجام شد و در روز 9 ژولای این خودرو از مسیر طریق المطار وارد ضاحیه شد، بعد از پارک کردن این خودرو در مکان مقرر عملیات انفجار آن نیز انجام شد، عاملان این اقدامات الان در عرسال هستند./983/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات