۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۱۱۰۸

واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به اظهارات سید حسن نصرالله

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره سوریه واکنش نشان داد.
عبداللطيف بن راشد الزياني دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز  به سخنرانی روز جمعه گذشته (16 اوت) سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درباره سوریه، واکنش نشان داد.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان عامل اقدامات تروریستی اخیر در لبنان را گروهک‌های تکفیری دانست و گفته بود: اگر نبرد با تروریست‌ها ایجاب کند خود من و همه حزب‌الله به سوریه برویم، برای حمایت از مردم سوریه، لبنان، فلسطین، قدس و قضیه اساسی مقاومت به سوریه خواهیم رفت.

 

سیدحسن نصرالله به مناسبت هفتمین سال پیروزی در جنگ 33 روزه تاکید کرد: یکی از پاسخ های ما به اقداماتی نظیر انفجار بیروت این خواهد بود که اگر یک هزار رزمنده در سوریه داریم آنها به دو هزار نفر خواهند رسید و اگر پنج هزار نیرو داشته باشیم، آنها 10 هزار نفر خواهند شد زیرا شما محل اشتباهی را برای حمله انتخاب کرده اید اگر نبرد با تروریست ها ایجاب کند که خود من و همه حزب الله به سوریه برویم برای حمایت از مردم سوریه، لبنان،فلسطین، قدس و مسئله مقاومت به سوریه خواهیم رفت.

 

الزیانی این سخنرانی را "غیر مسؤولانه و متناقض و تحریک آمیز " قلمداد کرد زیرا به ادعای وی، "سید حسن نصرالله درحالی که دعوت به خویشتن داری می کند؛ سوری ها را تهدید می کند که حزب الله بیشتر در نبرد خود در سوریه درچارچوب دخالت در امور داخلی سوریها و تعرض به حاکمیت سوریه وارد خواهد شد."

 

وی بدون اشاره به حضور گسترده تروریست های عرب و غیر عرب و تکفیری های مورد حمایت عربستان در سوریه و کشتار هر روز آنها در ادامه ادعاهای خود علیه حزب‌الله گفت: سید حسن نصرالله همچنان بر آمادگی برای افزایش شبه نظامیانش بلکه مشارکت شخصی خود در نبرد ملت سوریه در خاک این کشور اصرار دارد./994/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات