۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۱۷۰۰

نمایندگان الازهر برای تدوین قانون اساسی جدید مصر مشخص شدند

خبرگزاری رسا ـ اسامی نمایندگان الازهر مصر برای حضور در جلسات تدوین تکمیلی قانون اساسی این کشور مشخص و به ریاست جمهوری ارسال شد.
دانشگاه الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر، اسامی نمایندگان خود را برای حضور در نشست کارگروه تدوین تکمیلی قانون اساسی جدید این کشور به ریاست جمهوری ارسال کرد.

 

یکی از مسؤولان الازهر در گفت‎وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط با اعلام این مطلب، تصریح کرد: الازهر با توجه به اهمیت فوق العاده ای که تدوین قانون اساسی دارد، نمایندگان خود را با دقت و بر اساس ضوابط شرعی و قانونی انتخاب کرده است.

 

وی افزود: الازهر شریف دیدگاه خود را درباره قانون اساسی جدید در این نشست و به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

 

این عضو الازهر بر لزوم دقت نظر نمایندگان الازهر و سایر اعضای کمیته تدوین قانون اساسی جدید تأکید کرد و اظهار داشت: الازهر، وظیفه شرعی و ملی درباره تدوین قانون اساسی دارد، زیرا مصر در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است.

 

گفتنی است نسخه ای از قانون اساسی جدید از سوی این کمیته در اختیار رییس جمهور موقت مصر قرار گرفته است، اما بررسی ها برای تدوین تکمیلی آن ادامه دارد.

 

پس از سرنگونی دولت مرسی، سران حکومتی مصر بر سر برخی مفاد قانون اساسی با یکدیگر اختلاف داشتند که بر همین اساس تصمیم بر تدوین قانونی جدید گرفتند./980/ب902/د

ارسال نظرات