۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۸۱۸۵۰

رادیو قرآن در آئینه کتاب سال صدا و سیما

خبرگزاری رسا ـ رادیو قرآن با فعالیت‌های گسترده قرآنی و بازتاب ویژه آن در کتاب سال 91 رسانه ملی خوش درخشید.
 راديو قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، کتاب سال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که حاوی برجسته‌ترین فعالیت‌ها و عملکردهای معاونت‌های مختلف این سازمان است در پایان هر سال انتشار می‌یابد.

 

رادیو قرآن در سالی که گذشت با برگزاری طرح‌های فراگیر، برگزاری نخستین جشنواره اینترنتی بین المللی «تلاوت من» در سطح جهان، ارائه و اجرای برنامه‌هایی پرمحتوا در جهت اهداف سیاستگذاری شده ترویج فرهنگ و تلاوت قرآن کریم در سطح ملی و بین المللی، در رسانه ملی جایگاهی ویژه را به خود اختصاص داد به طوری که مدیر رادیو قرآن در دیدار با مقام معظم رهبری مورد تقدیر ایشان قرارگرفت.

 

دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو، میزبان برنامه‌های پرمخاطب رادیو قرآن از جمله مهرتابان، اشراق، کرسی هم اندیشی، قرآن و علوم روز بود و همچنین برنامه ضحی در جشنواره آیات، مقام دوم را در بخش بهترین برنامه اذانگاهی به خود اختصاص داد.

 

در بخش پژوهشگران برتر هم شفیقه مافی تندیس برترین مقاله نویس را از آن خود کرد.

 

رادیو قرآن همچنین در ارائه و اجرای طرح‌های بزرگ همچون طرح بین المللی اینترنتی تلاوت من، طرح هزاران ختم قرآن کریم به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(ع)، برگزاری طرح تابستانی «قرآن، کتاب زندگی» و اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم سربلند بود.

 

تولید آلبوم‌های مختلف تلاوت از جمله رحمة للعالمین، سی جزء سی قاری، طنین تلاوت، فجر تلاوت  و.... از تولیدات گروه تلاوت این شبکه رادیویی به شمار می‌رود.

 

پوشش و انعکاس خبری کرسی‌های تلاوت، محافل انس با قرآن کریم، رونمایی از برنامه رادیویی «سلام یاسین» در قالب اطلاع رسانی، هنر تلاوت، تفسیر با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، ضبط 800 دقیقه تلاوت همزمان در یک روز از 80 قاری، و برگزاری جلسه هیأت رئیسه اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی و تصویب اساسنامه آن از دیگر فعالیت‌های عمده رادیو قرآن به شمار می‌رود.

 

لازم به ذکر است، رادیو قرآن در 22 بهمن سال 1362 با 3 ساعت برنامه در روز شروع به کار کرد و در تاریخ 10 دی 1376 به صورت 24 ساعته به کار خود ادامه داد.

 

از اهداف مهم در تأسیس این شبکه رادیویی، ترویج، معرفی و تبلیغ و اشاعه علم در فرهنگ قرآنی با هدف تقویت و تعمیق انس با قرآن کریم در تمامی گروه‌های مخاطبان به ویژه قشرهای فرهنگی، دانشگاهی و طلاب سراسر کشور است./966/د102/ی

ارسال نظرات