۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۸۱۹۸۴

حمله با مواد آتش‌زا به مسجدی در بلژیک

خبرگزاری رسا ـ پلیس بلژیک از حمله شبانه فرد یا گروهی ناشناس به مسجدی در شهر «کولفونتن» با مواد آتش‌زا خبر داد.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به گفته نیروهای امنیتی بلژیک، فرد یا گروهی ناشناس، بامداد دیروز، چهارم شهریورماه، با مواد آتش‌زا و کوکتل‌مولوتف به مسجد کولفونتن حمله کردند که بر اثر اصابت تعدادی از کوکتل‌مولوتف‌ها به درب این مکان عبادی، بخشی از ورودی آن آتش گرفت.

 

انجمن مسلمانان کولفونتن ضمن محکوم کردن این اقدام، تصریح کرد: حمله‌کنندگان قصد داشتند که مواد آتش‌زا را از طریق پنجره به داخل مسجد پرتاب کنند که خوشبختانه به دلیل دوجداره بودن شیشه‌ها، موفق به شکستن آن‌ها با مواد پرتابی نشده‌اند و فقط بخشی از درب چوبی مسجد آسیب دیده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: تعدادی از همسایگان که به دلیل سر و صدای ایجاد شده به خیابان آمده بودند، متوجه شعله‌های آتش روی درب مسجد شدند و آن‌ را خاموش کردند و سپس به پلیس اطلاع دادند.

 

پلیس بلژیک تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام آغاز کرده است، با این وجود انجمن اسلامی کولفونتن از هرگونه شکایت علیه عوامل این اقدام ممانعت می‌کند؛ چراکه به گفته رییس این انجمن، «شهروندان مسلمان همواره با مسالمت و آرامش در کنار پیروان دیگر ادیان زندگی کرده‌اند و هر فردی هم که مرتکب این عمل زشت شده، به‌طور قطع از روی ناآگاهی و ناآشنایی با اسلام و تعالیم قرآن‌کریم بوده است». /982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات