۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۸۲۱۳۱

مسلمان چینی به دلیل محجبه بودن مجبور به ترک خانه خود شد

خبرگزاری رسا ـ مقامات دولتی در کشور چین یک زن مسلمان را به دلیل محجبه بودن مجبور به تخلیه خانه اجاره‎ای خود کردند.
مسلمان چيني به دليل محجبه بودن مجبور به ترک خانه خود شد
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک زن مسلمان چینی به دلیل محجبه بودن از سوی مقامات این کشور تحت فشار قرار گرفت تا خانه اجاره ای خود را در منطقه زینجیانگ در شمال غربی چین که منطقه ای مسلمان نشین محسوب می شود، تخلیه کند.
 
یکی از مقامات چینی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد نحوه نامناسب برخورد با این زن مسلمان گفت: بله. ما با چنین مسائلی همین طور برخورد می کنیم.
 
وی افزود: هیچ قانونی وجود ندارد که اجازه دهد به مسلمانانی که حجاب دارند خانه اجاره دهید.
 
مقامات چینی مدعی شدند که این تصمیم را به دلیل نگرانی های امنیتی اتخاذ کرده اند و گفت: قانون اینجا همین است، یا صورت خود را نشان بده و یا به شهر خودت برگرد.
  
زینجیانگ منطقه ای مسلمان نشین در شمال غربی چین است که از سال 1955 میلادی تاکنون خودمختار اعلام شده اما دولت چین همچنان به سرکوب حقوق مسلمانان این منطقه ادامه می دهد.
 
گروه های حقوق بشری دولت چین را به تضییع حقوق مسلمانان این کشور که به اویغورها معروف هستند متهم می کنند.
 
مسلمانان اویغور 8 میلیون نفر از جمعیت کشور چین را تشکیل می دهند.
 
دولت چین در سالیان اخیر با ساکن کردن میلیون ها نفر از قوم "هان" در منطقه زینجیانگ سعی کرده است که هویت اسلامی این منطقه را دستخوش تغییرات زیادی کند.
 
کارشناسان اعلام کرده اند که جمعیت چینی های متعلق به قوم "هان" در منطقه مسلمان نشین زینجیانگ از 5 درصد از دهه 1940 میلادی به بیش از 40 درصد در زمان حال افزایش یافته است./990/ب902/د
ارسال نظرات