۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۲۹۵
آیت الله قبلان:

امام موسی صدر پایه‎گذار مقاومت اسلامی در لبنان بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان با اختصاص خطبه نماز جمعه این هفته به امام موسی صدر، تاکید کرد که این شخصیت بزرگوار خدمات بسیاری را برای جهان اسلام به جای گذاشته است.
شيخ عبدالامير قبلان




به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیروت با اشاره به فرارسیدن سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر شخصیت بسیار بزرگواری است که هرگز نباید از سوی جامعه اسلامی به فراموشی سپرده شود.

 


وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر با فداکاری و جانفشانی‌های خود همه هجمه‌های دشمنان را به جان می‌خرید و لحظه‌ای از وظایف و مسؤولیت‌های خود نسبت به اسلام کوتاهی نمی‌کرد، شخصیتی که همه هم و غم او کمک به محرومان و تقویت وحدت اسلامی بود.
 

 

این عالم لبنانی با تاکید بر توجه ویژه ملت لبنان به سرنوشت امام موسی صدر خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم پس از مرگ قذافی و سرنگون شدن حکومت او از سرنوشت این شخصیت بزرگوار خبردار شویم اما متاسفانه هنوز پشت پرده این اتفاق برملا نشده است.
 

 

آیت الله قبلان افزود: امام موسی صدر پایه گذار اصلی مقاومت اسلامی در لبنان بود و همواره اهتمام فراوانی برای مسأله فلسطین و مظلومیت مردم این کشور داشت.
 

 

وی در ادامه به اقدامات امام موسی صدر در راستای پیشرفت و آبادانی لبنان اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی از هیچ اقدامی برای مقابله با جهل و محرومیت در لبنان دریغ نکرد و همواره تلاش خود را در راستای هدایت مردم به سمت کمال مبذول داشت.

 

 

آیت الله قبلان با تاکید بر لزوم پیگیری سرنوشت امام موسی صدر، عنوان کرد: سازمان‌های حقوق بشر و جامعه جهانی باید تلاش کنند که پرده از راز ناپدید شدن ایشان برداشته و جهان اسلام را از سرنوشت امام موسی صدر مطلع کنند./983/ب901/د

ارسال نظرات