۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۲۴۶۱
نماینده جمهوری‎خواه آمریکا:

ایران تهدیدی مرگبار برای آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده جمهوری‎خواه آمریکا با اشاره به اینکه تلاش اوباما برای سرنگونی بشار اسد بی‎نتیجه است، گفت: ایران تهدیدی مرگبار برای آمریکا است.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شب گذشته پس از سخنرانی اوباما در باغ رز کاخ سفید، برنامه ساعت خبر شبکه سی ان ان به موضوع بحران سوریه و تصمیم رییس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه اختصاص یافت.

 

نیوت گینگریچ، نماینده جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری گذشته در مصاحبه تلفنی با این برنامه در پاسخ به این سوال که آیا حمله به سوریه کار زیرکانه ای است گفت: فکر نمی کنم این ایده زیرکانه باشد. اکنون تهدید شماره یک آمریکا در منطقه ایران است. ما سالها وقت صرف لیبی کردیم، سالها وقت صرف مصر کردیم و حالا می خواهیم برای سوریه وقت صرف کنیم، در حالی که هیچ یک از آنها برای آمریکا همچون ایران تهدید مرگبار به حساب نمی آیند. برنامه هسته ای ایران تهدیدی خطرناک است.

 

وی افزود: در عراق اواخر همین هفته در حادثه ای 97 کشته بر جا ماند. حمله آمریکا که قرار بود تاثیر مثبت داشته باشد اکنون 97 کشته فقط در یک روز به جای گذاشت. هنوز در افغانستان حضور داریم، لیبی به هم ریخته است، از طرفی تلاش می کنیم به مالی هم کمک کنیم و در مصر شورش به پا شده است. این که پس از این همه آشفتگی باید برویم سوریه را هم تصرف کنیم فقط بیشتر کار را خراب خواهیم کرد.

 

گینگریچ در پاسخ به مجری برنامه که پرسید با تمام این مشکلات آیا فکر می کنید باید اجازه دهیم قتل عام مردم ادامه داشته باشد، گفت: به نظرم بسیار ناشیانه است که بگوییم باید روی این قضیه کار کنیم چون این قضیه اکنون مهمترین خبر دنیاست. به نظرم منطقه ]خاورمیانه[ شدیدا به هم ریخته است و ما به استراتژی قاطع و جدیدی نیازمندیم. من فکر می کنم فقط بمباران کردن استراتژی خوبی نیست.

 

سپس مجری برنامه که سعی داشت نظر مثبت گینگریچ را به حمله به سوریه جلب کند پرسید: "شما که می گویید تهدید شماره یک آمریکا در منطقه ایران است. آیا با سقوط بشار اسد ایران ضربه نخواهد خورد؟" گینگریچ در پاسخ به این سوال اعتراف کرد: چه کسی اکنون می تواند بگوید ما برای واژگونی رژیم سوریه کم تلاش کردیم. ما کمک های فراوانی برای مهاجمان سوریه ارسال کردیم، اما اکنون روسیه کاملا آماده است تا از اسد حمایت کند.

 

وی ادامه داد: بشار و پدرش از سال 1970 همواره دوست روسیه بوده اند. این که بعضی افراد در مقالاتی می نویسند ما باید پوتین را به زانو در بیاوریم، مردم باید این را در مغر خود فرو کنند که غیر ممکن است بتوانید پوتین را به زانو در بیاورید. او با محاسبات دقیق خود هر کاری که دوست داشته باشد در راستای منافع سوریه انجام خواهد داد و کاملا واضح است که وی اجازه نمی دهد رژیم بشار سقوط کند./995/ب903/د

ارسال نظرات