۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۸۲۵۴۵
رییس پارلمان لبنان:

تلاش برخی جریان‎ها برای روشن نشدن وضعیت امام موسی صدر/ نباید اجازه داد سوریه به فلسطین دوم تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان اظهار داشت که با انتقاد از دولت کنونی لیبی گفت: برخی از روشن شدن وضعیت امام موسی صدر جلوگیری می‌کنند.
نبيه بري در همايش «اسلام و مسيحيت و چالش هاي پيش رو»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری، رییس پارلمان لبنان شب گذشته در مراسم سی و پنجمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر از دولت جدید لیبی به شدت انتقاد کرد و گفت: بی توجهی دولت لیبی به سرنوشت امام موسی صدر بسیار شک برانگیز است.

 

وی افزود: این احتمال وجود دارد که برخی کشورها که در ربوده شدن امام موسی صدر دست داشته‌اند امروز از بر ملا شدن سرنوشت این شخصیت بزرگوار در هراس هستند.

 

این شخصیت لبنانی با تعجب از عدم تشکیل کارگروهی برای پیگیری مسئله امام موسی صدر از سوی دولت لیبی، از همکاری برخی مسؤولان رژیم قذافی با دولت کنونی این کشور برای جلوگیری از از آشکار شدن ناگفته‌های جنایت ربودن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش ابراز نگرانی کرد.

 

نبیه بری در ادامه با اشاره به بحران سوریه و احتمال حمله به این کشور، عنوان کرد: بحران سوریه همتراز با اشغال فلسطین است و نباید اجازه داد این کشور به فلسطین دوم تبدیل می‌شود.

 

وی بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات میان کشورهای اسلامی و عربی تاکید کرد و گفت: جنگ و درگیری نه تنها کمکی به حل بحران نمی‌کند بلکه مشکلات را افزایش می‌دهد؛ ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور تاثیرگذار در جهان اسلام می‌توانند کمک شایانی به حل مشکلات و بحران‌ها کنند.

 

رییس پارلمان لبنان، وضعیت کنونی این کشور را نیز نامساعد خواند و اظهار داشت که برخی با فراموش کردن ضرورت ایجاد استراتژی دفاعی برای مقابله با خطرهای خارجی و داخلی صرفا به اختلافات سیاسی پرداخته و نسبت به مصلحت کشور بی تفاوت شده‌اند.

 

نبیه بری ادامه داد: هیچ شکی نیست هرگونه اقدام تروریستی در لبنان با حمایت و پشتیبانی رژیم صهیونیستی صورت می‌پذیرد./983/ب902/د

ارسال نظرات