۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۶۶۸
سرهنگ بازنشته آمریکایی:

حمله شیمیایی سوریه کار رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و رییس دفتر کالین پاول گفت: تسلیحات شیمیایی استفاده شده در سوریه ممکن است عملیات فریبکارانه اسرائیل برای گرفتار کردن رژیم بشار اسد باشد.
لارنس ويلکرسون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هاارتص، کلنل ویلکرسون، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا که پیش از این در بین سالهای 2002 تا 2005 رییس دفتر کالین پاول، وزیر امور خارجه سابق آمریکا بود در مصاحبه با شبکه کرنت تی وی (Current TV) بر صهیونیستی بودن حملات شیمیایی سوریه اذعان کرد.

 

ویلکرسون که اکنون 63 سال دارد پیش از این در جنگ آمریکا در ویتنام به عنوان خلبان بالگرد به ارتش آمریکا خدمت کرده است.

 

وی در این مصاحبه گفت: تسلیحات شیمیایی استفاده شده در سوریه ممکن است عملیات فریبکارانه اسرائیل برای گرفتار کردن رژیم بشار اسد باشد.

 

وی افزود: مدارکی که ثابت می کند اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده، نامعتبر است و احتمال زیادی وجود دارد که مهاجمین سوری یا اسرائیل این جنایت را مرتکب شده باشد.

 

ویلکرسون در پاسخ به این سوال که چرا رژیم صهیونیستی باید چنین کاری انجام دهد، گفت: فکر می کنم ما یک رژیم بی عرضه ژئواستراتژیک و ژئوپولیتیک در تل آویو داریم.

 

این سرهنگ بازنشسته آمریکایی همچنین در ادامه تصریح کرد: به خاطر بی ثباتی در خاورمیانه، وضعیت ژئواستراتژیکی فعلی اسرائیل خطرناک تر از سال 1948 شده است. اوباما باید بسیار محتاطانه تر عمل کند تا وضع از این که هست بدتر نشود. نتانیاهو در این شرایط بی برنامه عمل می کند.

 

به گفته هاآرتص این نوع عملیات ها که به عملیات های فریبکارانه یا فالس فلگ (False Flag) معروف است به عملیات های مخفی گفته می شود که در خارج یا داخل کشور از سوی دولت یا سازمانی با نام جعلی انجام می شود تا دشمن را برای آن مورد سرزنش قرار دهند.

 

این نوع عملیات برای اولین بار در یکی از جنگهای دریایی به کار برده شده که طی آن یکی از کشتی های جنگی توانست با برافراشتن پرچم دشمن بر روی عرشه خود به صفوف دشمن نفوذ کند. نام فالس فلگ یا پرچم اشتباه نیز از این جهت برای این نوع عملیات ها نامگذاری شد. /995/ب903/د

ارسال نظرات