۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۲۸۸۳
سفیر سوریه در تهران:

کشور و ملت سوریه هزینه مقاومت را پرداخت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ سفیر سوریه در تهران درباره تحولات سوریه ابراز داشت: کشور و ملت سوریه هزینه مقاومت را پرداخت کرده و تا آخر در مقابل غرب، آمریکا و گروه‌های تکفیری ایستادگی می‌کنند.
عدنان محمود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران، در سلسله جلسات هم اندیشی سوریه با شعار سوریه سنگر مقاومت در ابتدای سخنان خود از طرف مردم سوریه از تمام مردم ایران، دولت مردان، مجلس شورای اسلامی و به ویژه رهبر معظم انقلاب به سبب پشتیبانی و حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد و گفت: بنده حامل پیام دوستی، مهر و محبت مردم سوریه به ایران هستم.
وی موضع گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را در قبال غرب، آمریکا و سوریه را یک پارچه توصیف کرد و اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری برای مردم منطقه خاورمیانه این است که از جنگ و خون ریزی دوری کنیم.
عدنان محمود در ادامه هدف جنگ علیه سوریه را از پای در آوردن مقاومت برشمرد و ابراز داشت: حدود 3 سال است که سوریه خط مقدم مقاومت منطقه محسوب می‌شود و ما بسیار امیدوار هستیم که هم پیمانانی چون ایران، لبنان و فلسطین داریم.
سفیر سوریه در تهران گفت: تمام جنگ‌های منطقه و حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری و تروریستی برای از بین بردن خط مقاومت است.
وی خاطر نشان کرد: در روزهای آغاز جنگ در سوریه معاون وزیر دفاع آمریکا آشکارا اعلام کرده بود که اگر سوریه روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کند جنگ سوریه به پایان خواهد رسید.
عدنان محمود ملت سوریه را ملتی مقاوم و سرشار از نشاط توصیف کرد و ابراز داشت: آمریکا و حامیان غرب در سوریه متوجه شکست حامیان خود در سوریه شدند و به همین دلیل به فکر جنگ روانی در سوریه افتادند و در مرحله اول سوریه را به جنگ و مداخله نظامی تهدید کردند.
سفیر سوریه در تهران بهانه آمریکا برای حمله به سوریه را استفاده حکومت از سلاح شیمیایی دانست و اظهار داشت: دلایل متعددی موجود است که گروه‌های تکفیری و آمریکا از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه استفاده کرده است.
وی خاطر نشان کرد: از یک سال غرب دولت سوریه متوجه سناریو غرب و حامیان آنها در منطقه شده بود و به همین منظور به سازمان ملل اعلام کرد که آماده حضور گروه حقیقت یاب در سوریه است.
عدنان محمود در خصوص عملکرد سازمان ملل در قبال این درخواست گفت: متأسفانه سازمان ملل تحت فشار آمریکا و غرب قرار گرفت و از حضور کارمندان خود در سوریه جلوگیری به عمل آورد.
سفیر سوریه در تهران خاطر نشان کرد: از درخواست سوریه مبنی بر حضور گروه حقیقت یاب در سوریه 5 ماه می‌گذرد و در حال حاضر با این درخواست موافقت شد و تمام اتهامات غرب و آمریکا در قبال سوریه بی‌اساس است.
وی در پایان سخنان خود، مردم سوریه را خط مقدم مقاومت منطقه دانست و ابراز داشت: مردم سوریه تا آخر ایستاده‌اند و از ملت ایران، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و خارجه، مجلس شورای اسلامی و در رأس همه از مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر می‌کنیم و نهایت این هجمه‌های آمریکا، غرب و گروه‌های تکفیری به نابودی خود کمک می‌کنند و ما پیروز میدان خواهیم بود./9599/پ202/ی
ارسال نظرات