۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۹۷۵
شیخ نعیم قاسم:

آمریکا در صورت حمله به سوریه با شکست ذلت‎باری مواجه می‎شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان به انتقاد از اقدامات مداخله جویانه آمریکا در منطقه پرداخت و گفت: آمریکا در صورت حمله نظامی به سوریه، همانند تجربه عراق و افغانستان با شکست مفتضحانه‎ای مواجه می‎شود.
شيخ نعيم قاسم



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با گروهی از علمای جبل عامل لبنان که امروز در بیروت برگزار شد، اظهار داشت که تصمیم حمله نظامی آمریکا به سوریه در پرتو شکست توطئه‌های مختلف این کشور و رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن دولت و ملت این کشور بود.

 


وی افزود: ارسال سلاح، پول و نیروهای نظامی از هشتاد کشور دنیا به سوریه برای به ثمر رساندن طرح خاورمیانه جدید که در دهه گذشته به دست مقاومت اسلامی شکست خورده بود نیز نتوانست این رویای خام غربی‌ها را محقق کند.

 


این عضو ارشد حزب الله با انتقاد از دخالت‌های مستمر آمریکا در امور داخلی سایر کشورها، گفت: چه کسی به آمریکا این حق را داده است که در امور داخلی سایر کشورها دخالت کند و نظرات خود را عملی سازد.
 

 

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: آمریکا همانگونه که در عراق و افغانستان به طور مستقیم و در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی در لبنان غیر مستقیم شکست خورد، در صورت حمله به سوریه نیز شکست مفتضحانه‌ای را به بار می‌آورد.
 

 

وی در ادامه به شرایط لبنان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ما با جدیت تمام به دنبال تشکیل حکومتی جامع و کارآمد برای حمایت از ملت لبنان در قبال خطرهای و تهدیدهای مختلف هستیم.
 

 

شیخ نعیم قاسم با انتقاد از اقدامات جریان 14 مارس و شرط‌ و شروط‌های مختلف این جریان برای تشکیل حکومت، ادامه داد که ما تنها در صورتی در حکومت آینده لبنان شرکت می‌کنیم که همه جریان‌های لبنانی عادلانه در آن سهم داشته باشند./983/ب902/د

ارسال نظرات