۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۳۲۲۱
امام جمعه کاظمین:

حضور القاعده در سوریه از اوضح واضحات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاظمین با اشاره به ادعای واهی وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در سوریه، تصریح کرد: اگر القاعده در سوریه حضور ندارد پس جبهه النصره، پرچم های سیاهف جگرخواران و متلاشی کنندگان بدن مردم را چه باید نامید.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به تأکید آمریکا بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی، گفت: هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر گروه و جریانی که این عمل شنیع را انجام داده است محکوم می کنیم، اما آمریکا و غرب که به دلیل کشته شدن هزار نفر در سوریه به ستوه آمده و خواستار حمله نظامی علیه سوریه هستند چرا پس از بمباران شیمیایی حلبچه و انفال از سوی صدام هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

وی افزود: آمریکا، فرانسه، انگلستان، کشورهای عربی و حتی منافقینی که از لزوم آزادی ملت سوریه دم می زنند، باید به این سوال پاسخ دهند که آیا آزادی فقط برای سوریه است؟ آیا ملت بحرین و عربستان که در خفقان سیاسی قرار گرفته و همواره مورد ظلم و ستم خاندان های آل سعود و آل خلیفه که از یک ریشه هستند، قرار دارند، از حق آزادی برخوردار نیستند؟

 

حجت الاسلام صغیر اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در سوریه را شگفت آور خواند و تصریح کرد: حضور القاعده در سوریه از اوضح واضحات است. قبلا بارها اعلام کردیم که القاعده به آمریکا وابسته است و برنامه های این کشور را اجرا می کنند.

 

امام جمعه کاظمین ادامه داد: آنچه امروز در سوریه به نام معارضان خوانده می شوند نیروهای القاعده ای هستند که با پول و امکانات و تسلیحات از فرودگاه های بسیاری از کشورهای منطقه به سوی سوریه سرازیر شده اند. کشورهایی که از تروریست های حاضر در سوریه حمایت می کنند مدعی مبارزه با تروریسم هستند. اگر القاعده در سوریه حضور ندارد پس جبهه النصره، پرچم های سیاه، جگرخواران و متلاشی کنندگان بدن مردم را چه باید نامید.

 

وی با اشاربه جبهه بندی محور مقاومت و اشغال در پرونده سوریه، خاطر نشان ساخت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران، سوریه، روسیه، چین و برخی کشورها و همچنین مقاومت اسلامی لبنان و مجاهدان عراقی در برابر ائتلاف غربی، صهیونیستی و ناصبی قرار گرفته اند.

 

حجت الاسلام صغیر تأکید کرد: مثلث غرب، صهیونیسم و نواصب به خیانت و ناجوانمردی در منطقه می پردازند، اما آنان هر کاری بکنند باز هم پیروزی از آن اسلام واقعی است./980/ب902/د

ارسال نظرات