۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۵۶۰

بازدید نماینده آیت الله سیستانی از مراکز دینی و فرهنگی گرجستان

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه آل البیت (ع) در راس یک هیات دینی از مراکز مذهبی و فرهنگی گرجستان بازدید و با اسقف اعظم گرجستان دیدار و گفت‎وگو کرد.
شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی رییس موسسه آل البیت (ع) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی که در رأس هیأتی به گرجستان سفر کرده است از مراکز دینی و فرهنگی این کشور دیدار و با اسقف اعظم نیز گفت وگو کرد.

 

وی در این سفر 5 روزه که با هدف تقویت روابط ادیانی اسلام و مسیحیت برگزار شد مورد استقبال سفیر و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و مقامات دینی و محلی گرجی قرار گرفت.

 

وی همچنین از مراکز شیعی و مسیحی گرجستان در شهرهای مختلف بازدید و با روسای مراکز اسلامی و مسؤولان موسسات مسیحی به طور جداگانه دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

ایلیای دوم اسقف اعظم گرجستان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ضمن یادآوری خاطره دیدار خود با مقام معظم رهبری، از آن به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات خود نام برد.

 

وی گفت که روابط فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و گرجستان ریشه در تاریخ دو کشور دارد و از روند رو به رشد روابط ادیان الهی اسلام و مسیحیت ابراز خرسندی کرد.

 

اسقف اعظم گرجستان ضمن تاکید بر تمدن و فرهنگ غنی ایران اسلامی، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با عظمت نام برد و از تقویت روابط حوزه های علمیه ایران با مراکز دینی گرجستان استقبال کرد.

 

دیدار حجت الاسلام شهرستانی و هیات همراه از مساجد و همچنین بزرگترین مرکز خیریه مسیحیان "بابتیس" از دیگر برنامه های این سفر بوده است.

 

روابط دینی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان دارای سابقه زیادی است به طوری که تاکنون برنامه‌های مشترک و متنوعی از سوی مراکز فرهنگی و علمی دو کشور به انجام رسیده است.

 

شایان ذکر است موسسه آل البیت (ع) از سال 2001 میلادی نمایندگی خود را در کشور گرجستان به صورت رسمی تاسیس و در چارچوب قوانین و اساسنامه ثبت شده فعالیت می‎کند./994/ب103/د

ارسال نظرات