۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۸۴۴۶۸

عفاف گرایی در غرب کتاب شد

کتاب «عفاف گرایی در غرب» نوشته زینب برخورداری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از سوی دفتر نشر معارف و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منتشر شد.
عفاف گرایی در غرب کتاب شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «عفاف گرایی در غرب» نوشته دکتر زینب برخورداری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از سوی دفتر نشر معارف و پزوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منتشر شد.


جامعة ایرانی مانند بسیاری از جوامع تحت تأثیر فرهنگ، ارزش‌ها و سبک زندگی لیبرال غربی، دچار دگرگونی‌هایی شده‌است. در این میان برخی از افراد، متأثر از تبلیغات و آموزش‌هایی که توسط رسانه‌های جمعی در اختیارشان قرار می‌گیرد، به تقلید از آداب و فرهنگ امروزی آنها پرداخته‌اند. افراد یادشده بر این باورند که لیبرالیسم، با انواع آزادی‌ها و تنوعات جنسی، جز موانع شرعی و اسلامی معضل دیگری ندارد.

این نوشتار بحران بزرگ و غیرقابل انکاری را که در جوامع بشری بر اثر پیروی از لیبرالیسم جنسی به وجود آمده، به تصویر می کشد. زمینه‌های شکل‌گیری، علل و عواملِ ظهور جنبش نوین خویشتن‏داری جنسی در آمریکا، از مطالبی است که در ادامه مطرح می‌شود. با توجه به مبانی اسلامی انتقاداتی بر موافقین و مخالفین این جنبش وارد است، که مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر مبنای فضیلت‏انگاری عفاف و پوشش، راهکاری برای برون‌رفت از بحران لیبرالیسم جنسی و نجات جوامع از عواقب آن ترسیم شده‌ است.


کتاب با بررسی شکست‌ها و پیروزی های جنبش خویشتن‏داری جنسی آمریکا، که سعی در ترویج عفاف و پوشش در جوامع غربی را دارد و با توجه به شباهت‌های نسبی معضلات و مشکلات تفکر لیبرال در سراسر جهان، می‏تواند برای فعالین عفاف و پوشش در جامعه ما آموزنده باشد.


چاپ اول این کتاب در 144 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 3400 تومان روانه بازار کتاب و اندیشه شده است./916/د102/ق

ارسال نظرات