۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۸۴۴۸۴

ممانعت سلفی‌ها از برگزاری جشن سالروز ولادت امام رضا در مصر

خبرگزاری رسا ـ گروهی از سلفی‌های ساکن روستای «ابومسلم» با محاصره منزل یکی از رهبران شیعی مصر، شیعیان حاضر در منزل وی را از برگزاری جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) منع کردند.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از سلفی‌های ساکن روستای «ابومسلم» در استان «الجیزه» مصر دیروز، 25 شهریورماه، با محاصره منزل فرحات علی محمد، از رهبران شیعی این کشور و امام جماعیت روستای ابومسلم، شیعیان حاضر در منزل وی را از برگزاری جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) منع کردند.

 

نیروهای امنیتی مصر برای پایان‌دادن به محاصره منزل فرحات علی محمد وارد عمل شدند و شیخ فرحات و محاصره‌کنندگان منزل وی را به مرکز «ابوالنمراس» مصر بردند.

 

محاصره این منزل حدود نیم ساعت به طول انجامید و ساکنان محلی در اقدامی تحریک‌برانگیز با پرتاب سنگ به سوی منزل شیخ فرحات، بغض و کینه خود نسبت به شیعیان را نشان دادند.

 

دالیا زیاده، مدیر مرکز «ابن خلدون» مصر طی اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد: روستای ابومسلم در جیزه که چند وقت پیش جنایت قتل تعدادی از رهبران شیعه و در رأس آنان شیخ حسن شحاته را شاهد بود، امروز با این حادثه، برای جنایت جدید دیگری در حق شیعیان آماده می‌شود.

 

دالیا زیاده تصریح کرد: این روستا منتطر بحران جدیدی است که ممکن است هر لحظه به وقوع بپیوندد و تعداد زیادی از سلفی‌های ساکن ابومسلم، منزل فرحات محمد را محاصره و سنگ و آجر به سمت این منزل پرتاب کردند تا وی و پیروان مذهب شیعه در مصر را از برگزاری جشن سالروز میلاد امام رضا(ع) منع کنند.

 

وی دیروز بلافاصله پس از این حادثه از مقامات مصری و نیروهای امنیتی خواست که فورا وارد عمل شده و هجوم به منزل شیخ فرحات و پرتاب سنگ به این مکان را متوقف کنند.

 

گفتنی است این روستا همان روستایی است که شاهد یورش سلفی ها به شیخ حسن شحاته و یارانش در نیمه شعبان بود که منجر به شهادت آنان شد./982/ب103/د

منبع: ایکنا 

ارسال نظرات