۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۶۱۵

اهداء 3200 نسخه از تازه های کتاب دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس بیش از 3200 نسخه از تازه های کتاب دفاع مقدس به کتابخانه­های عمومی خراسان شمالی اهداء کرد.
سعادت جلال‌دوست

  

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی، در آستانه هفته دفاع مقدس و در راستای غنی سازی منابع کتابخانه ای بیش از 3 هزار و 200 نسخه از تازه های کتاب دفاع مقدس را به کتابخانه های عمومی استان اهداء کرد.

 

بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی، در آستانه هفته دفاع مقدس و در راستای غنی سازی منابع کتابخانه ای بیش از 3 هزار و 200 نسخه از تازه های کتاب دفاع مقدس را به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

 

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش بسیار مهمی که در افزایش آگاهی افراد جامعه دارد، گفت: هر فعالیتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتا‌بخوانی ارزشمند است و گسترش فرهنگ اهدای کتاب یکی از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

 

سعادت جلال‌دوست با اشاره به تاثیر عمیق مطالعه در زندگی اجتماعی افراد گفت: کتابخوانی در پرورش روح پرنشاط جامعه بسیار تأثیرگذار است زیرا مطالعه مفید مهم‌ترین راه انتقال علوم و منبع عظیم اندیشه و تفکر اسلامی است.

  

جلال دوست با اشاره به اهدای مستمر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از سوی این اداره کل گفت: اهدای این کتاب‌ها با هدف تقویت باورها و ارزش‌های دینی و تبیین حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس در بین مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان امروزی است.

  

 احسان سیفی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این باره گفت: با اهدای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از طرف بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع بیش از 3200 نسخه از تازه های کتاب دفاع مقدس استان وارد مجموعه کتابخانه های عمومی خراسان شمالی می‌شود.

  

سیفی در ادامه افزود: هفته دفاع مقدس از جمله مناسبت‏های بزرگ ایران اسلامی است که باید در شأن و منزلت رزمندگان و ایثارگران باشکوه تمام برگزار شود و یکی از وظایف اصلی نهادهای فرهنگی از جمله اداره کل کتابخانه های عمومی استان، تأمین منابع مطالعاتی این حوزه از تاریخ ایران اسلامی جهت آشنایی هر چه بیشتر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان با تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی است.

  

وی همچنین خاطرنشان کرد: در همین راستا کتاب‌هایی از جمله خراسان شمالی در دفاع مقدس، پروانه در آتش، جوانان در جهاد و شهادت، خاطرات خاکیان افلاکی در این دوره به کتابخانه های عمومی استان وارد می‌شوند./998/د102/ق

ارسال نظرات