۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۷۶۱
نماینده آیت الله سیستانی در افغانستان:

علما باید مردم را به انتخاب اصلح سوق دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کابل، بر لزوم فراخوان علما از مردم برای مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تأکید کرد.
حجت الاسلام سيد عيسي حسيني مزاري نماينده حضرت آيت الله سيستاني در افغانستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی در افغانستان در جمع کثیری از علما، دانشگاهیان، فرهنگیان، فعالان اجتماعی و قشرهای مختلف مردم در کابل گفت: من از موضع نمایندگی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در افغانستان اعلام می دارم که مردم حتما در انتخابات سهم جدی و در صحنه های سیاسی حضور قوی داشته باشند.
 
وی با اشاره به پروسه ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری، افزود: ما به علمای کرام و ائمه مساجد توصیه می کنیم که مردم را تشویق کنند تا حتما برای گرفتن کارت رای دهی و شرکت در انتخابات اقدام کنند تا درعرصه انتخابات حضور قاطع داشته باشند.
 
حجت الاسلام حسینی مزاری با اشاره به اینکه اگر ملت افغانستان به دنبال قدرتمند شدن هستند باید در صحنه های سیاسی حضور داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه در برخی محله ها خانواده ها جمع شده به کاندیدا پیشنهاد می کنند که در صورت اعمار مساجد و حسینیه هابه آنها رأی خواهند داد.
 
این تحلیلگر مسایل سیاسی ادامه داد: نامزدی که این همه پول داشته باشد تا فقط برای گرفتن رای از مردم، به این راحتی برای ساخت مساجد پول بدهد، این پول را حتما از راه حلال بدست نیاورده و آنجا دیگر محل عبادت و راز و نیاز نیست؛ چرا که یکی از شرایط نمازگزار پاک بودن و حلال بودن محل نماز است.
 
مزاری در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: اگر هم این پول ها حلال باشد، این کار، کار درستی نیست، ما نباید به خاطر آرای خود پول بگیریم، چه مسجد درست کنند و یا نکنند این وظیفه ما است که رأی بدهیم.
 
رییس خبرگزاری صدای افغان گفت: علمای ما وظیفه دارند مردم را برای دادن رای به کاندیدی که منافع اسلام، کشور و ملت را درنظر داشته باشد و کشور را وابسته به اجانب نکند، رهنمود سازند.
 
وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس آرمانی که داریم، تصمیم گرفته و با جریانی همکاری کنیم که حد اکثر اعتماد وجود داشته باشد./971/ب101/د
ارسال نظرات