۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۸۴۹۲۸

رونمایی از پنج مجموعه نمایشنامه در حوزه مقاومت

خبرگزاری رسا ـ انتشارات ساقی در هفته دفاع مقدس و همزمان با برپایی تئاتر مقاومت از پنج مجموعه نمایشنامه‌‌ ویژه مقاومت در تئاتر شهر رونمایی می‌کند.
نشر ساقي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مؤسسه انتشارات روایت فتح، مجموعه‌ سه جلدی اولین سری از مجموعه‌ نمایشنامه‌های مقاومت همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت در تئاتر شهر رونمایی می‌شود.

 

جلد نخست مجموعه‌ی نمایشنامه‌های مقاومت در برگیرنده نمایشنامه‌های «مورچه‌ها» و «کودک و کبوتر»؛ جلد دوم نمایشنامه‌های «آثار آبادان 212» و «نامه‌های خط خطی» و جلد سوم نمایشنامه‌های «یادم تو را فراموش» و «رویایی عصر بیست‌وپنجم»را شامل می‌شود.

 

مجموعه‌ی نمایشنامه‌های مقاومت بر اساس مطالعات انجام شده و برنامه‌ریزی‌های تدوین شده توسط کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی نشر ساقی تدوین شده است و در آینده نزدیک کتاب‌هایی با موضوع ادبیات نمایشی و مضمون مقاومت منتشر خواهد کرد.

 

این آثار قرار است با رویکرد علمی و پژوهشی به نگارش درآید. کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی نشر که از 18 ماه پیش کار خود را آغاز کرد، متشکل از کارشناسان این حوزه دکتر وفادار، دکتر محمدباقر قهرمانی، دکتر مهدی حامد سقایان، حفیظ‌الله رفیعی است.

 

کتاب‌های «فرهنگ ادبیات نمایشی» اثر تقی اکبر زاده که به بررسی فرهنگ ادبیات نمایشی دفاع مقدس می‌پردازد هم در مراسم اختتامیه این جشنواره به همراه مجموعه‌ی نمایشنامه‌های مقاومت رونمایی خواهد شد. تمامی این آثار از سوی نشر ساقی منتشر می‌شوند.

 

جشنواره تئاتر مقاومت از یکم تا ششم شهریور ماه در تئاتر شهر برگزار می‌شود./998/د102/ق

ارسال نظرات