۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۸۴۹۴۳

خشم مسلمانان چین از نصب اجباری پرچم این کشور در مساجد

خبرگزاری رسا ـ نصب اجباری پرچم چین در مساجد منطقه مسلمان‎نشین این کشور که منطقه‎ای خودمختار نیز محسوب می‎شود خشم مسلمانان را به همراه داشته است.
نصب اجباري پرچم ملي چين در مساجد اين کشور
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه The Hindu، اقدام مقامات چین در نصب اجباری پرچم ملی در مساجد منطقه مسلمان نشین و خودمختار زینجیانگ، انتقادات مسلمانان چینی که به اویغورها معروف هستند را به همراه داشته است.  
 
سایت Uighurbiz.net نیز که اخبار مربوط به مسلمانان اویغور را منتشر می کند عکسی از پرچم ملی چین منتشر کرد که در یکی از مساجد شهرستان آکسو در منطقه زینجیانگ نصب شده است.   
 
این سایت در مقاله ای نوشته است که نصب پرچم ملی چین در بسیاری از مساجد شهرستان آکسو اجباری شده است.
 
الهام توحتی، استاد مسلمان دانشگاه ملی اقلیت ها و یکی از نمایندگان سرشناس حقوق مسلمانان اویغور این حرکت دولت چین را بخشی از سیاست حکومت کمونیستی برای تضعیف اعتقادات دینی در منطقه زینجیانگ عنوان کرد.
 
وی افزود که این اقدام دولت چین در جهت تقویت میهن پرستی و تضعیف احساسات مذهبی مردم منطقه صورت گرفته و  با خودمختاری دینی منطقه زینجیانگ که طبق قانون به مسلمانان اعطا شده است، تعارض دارد.
 
الهام توحتی خاطرنشان کرد که مقامات دولتی زینجیانگ نیز در ماه های اخیر محدودیت های دینی جدیدی علیه مسلمانان اعمال کرده و به عنوان مثال به مردم شهر هوتان، در جنوب زینجیانگ هشدار داده اند که از پوشیدن لباس های دینی مانند حجاب خودداری کرده و از مردان نیز خواسته اند که ریش خود را بلند نکنند./990/ب902/د
ارسال نظرات