۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۸۴۹۶۹
در هشتادمین گام ندای رسا می خوانیم؛

بالندگی، نتیجه مکتب ولایت فقیه

خبرگزاری رسا ـ هشتادمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
شماره 80 نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتادمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

اجرای یکصد عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس، تدوین کتاب جامع سواد آموزی زندانیان کشور در خوزستان، تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در خوزستان، تشییع پیکر دو شهید گمنام در دزفول، برگزاری کارگاه آموزشی شجره طیبه صالحین ویژه بسیج جامعه زنان اهواز، آغاز نام نویسی در مدرسه مجازی فقه جعفری، 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب، آغاز تکمیل ظرفیت هفتمین فراخوان جذب هیأت علمی و اخبار نماز جمعه شهرستان های خوزستان از اخبار و مطالب درج شده در این شماره است.

بالندگی، نتیجه مکتب ولایت فقیه

یادادشت شماره جدید ندای رسا به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس نگاشته شده که در ادامه می خوانیم: به بهانه آغاز هفته دفاع مقدس، بر آن شدیم تا از سلحشوری ها، رشادتها، پیروزی ها و همه خوبی های دوران دفاع مقدس بنویسیم، اما در میان خواندنی های خود به بیانیه زیبای سپاه پاسداران برخوردیم که با ادبیات فاخر توانسته حق مطلب را ادا نماید، از این رو دست از نوشتن برداشته و این بیانیه را تقدیم حضورتان می کنیم:

 

سی و یکم شهریور ماه هر سال یادآور طلیعه یکی از تابناک‌ترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی در حیات ملت ایران بوده و فرصتی برای بازخوانی چگونگی شکستن تابوی شکست‌ناپذیری ابرقدرت‌های استکباری برابر قدرت معنویت و اراده انقلابی نسل خمینی رحمةالله‌علیه به شمار می‌رود.

 

با گذشت 25 سال از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران برابر جبهه متجاوزین به میهن اسلامی، آثار و پیامدهای مقاومت حیرت انگیز رزمندگان غیور اسلام امروز در عرصه بسیاری از تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هویدا شده است به گونه‌ای که تحت تاثیر گسترش نهضت بیداری و مقاومت اسلامی، حامیان صدام جنایتکار و در راس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی سخت‌ترین شکست‌ها را به ویژه در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و نیز اخیرا در صحنه یارگیری برای حمله به سوریه متحمل شده‌اند.

 

به رغم عملیات روانی جبهه رسانه‌ای سلطه و ارتجاع، حرکت توقف‌ناپذیر انقلاب اسلامی و جوامع و ملل آزادی خواه و حق طلب، که تحت تاثیر دفاع مقدس ملت ایران شتاب و توسعه یافته است، تقابل راهبردی بین جبهه حق و جبهه باطل در دوران معاصر را در نقطه‌ی سرنوشت‌سازی قرار داده است و بر هم خوردن نظم سیاسی و امنیتی ساخته امریکا و لابی صهیونیستی در جهان به مثابه حقیقتی انکارناپذیر، نوید بخش آینده‌ای امید آفرین برای تحقق حاکمیت مستضعفین بر سرنوشت خویش در پهنه‌ عالم شده است.

 

در ستون افلاکیان خاطره ای از عملیات کربلای چهار آمده است: آن طرف آب یک نفر زخمى مرتب فریاد مى زد و کمک مى طلبید. با یکى از برادران رفتیم و به محل حادثه رسیدیم. هر چه سروصدا کردیم و آن بنده خدا را مورد خطاب قرار دادیم جوابى نشنیدیم. ناگهان خمپاره اى از راه رسید و مابین ما به زمین خورد. براى چند لحظه چیزى نفهمیدم. بعد دیدم هر دو نقش زمین هستیم، منتها زخم من کاریتر است. با اصرار و التماس زیاد او را فرستادم عقب. وضع خوبى نداشت. من از ناحیه کمر و نخاع و او پایش زخم عمیق برداشته بود. مى خواست با آن وضع بماند و به من کمک کند. دشمن متوجه ما شده بود و آن نقطه را گرفته بود زیر خمپاره. همه فکرم در آن لحظه این بود که یک نفر بیاید و نجاتم بدهد. ساعت شش صبح زخمى شده بودم و حالا روز بالا آمده و ساعتها بود که کسى را به یارى مى خواندم. هر چه تلاش کردم نتوانستم حرکت کنم. مأیوس و مضطرب بودم. ناگهان به یاد حرف فرمانده یگان افتادم که مى گفت: در سختی ها فقط به خدا پناه ببرید و از او کمک بخواهید. اینجا بود که بى اختیار و در کمال باور و اعتقاد گفتم: ‹الهى به امید تو›. چند لحظه بعد صداى کسى را که مى گفت: زخمى کیست؟ به گوشم رسید. با همه وجود معناى توکل را دریافتم.

 

با پیشروی عراق زمان به سختی سپری می شد ولی مردم همچنان مقاومت می کردند. تا اینکه شهر از مردم خالی و عراقیها اکثر نقاط شهر را تصرف کرده بودند. برای همین شهید جهان آرا هم برای حفظ مهمات و هم برای اینکه خواهری در شهر نباشد که اسیر شود، فرمودند: ما از خرمشهر به کوی بهروز (آن دست آب) در یک مدرسه مستقر شویم که دشمن آنجا را هم زیر توپ و خمپاره گرفت.

بعد از مدتی باز جای خود را تغییر دادیم و این بار به خارج از شهر در بیابان (جاده آبادان-ماهشهر) رفتیم و اولین خاکریز جنگ در آن منطقه زده شد.

 

در قسمتی از خاکریز چادر زدیم و همه مهمات را جاسازی کردیم. وسعت آن به حدی بود که مجبور بودیم برای پوشش حفاظتی چهار تا شش نفر در جهت های مختلف خاکریز شب تا صبح پاسداری بدهیم و زمانی دیگر در بیمارستان مشغول امداد و پرستاری از مجروحین و یا در گلزار شهدا به تفکیک و تدفین اجساد و شهدا می پرداختیم و هرجا که احساس می کردیم نیاز است، حضور داشتیم.

 

در ستون احکام و فتوای رهبر معظم انقلاب می خوانیم: حرج در رفع حاجب، برای غسل و وضو، اگر رفع حاجب حرجی باشد، حکم جبیره مترتب است.

وضو قبل از وقت نماز، وضو گرفتن برای نماز واجب، اگر نزدیک داخل شدن وقت نماز باشد، اشکال ندارد.

 

آماده پرتاپ ماهواره دانشگاه صنعتی امیر کبیر، خروج 11 میلیون کاربر از فیس بوک پس از افشاگری های اسنودن، راه اندازی تلویزیون اینترنتی نیروی انتظامی با همکاری صدا و سیما، افزایش اعتماد الکترونیک در شبکه ملی اطلاعات، کوتاه شدن دست خارجی از اطلاعات داخلی و حفظ امنیت تلفن همراه با رعایت 6 نکته کلیدی مطالب صفحه علم و فناوری ندای رسا را تشکیل می دهد.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات