۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۱۳۸

کلیسایی شبیه به مسجد در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ کلیسای قدیمی شهر پیشاور پاکستان که روز گذشته مورد حمله دو تروریست انتحاری نیز قرار گرفت ظاهری شبیه به مسجد مسلمانان دارد.
کليساي شبيه به مسجد در پاکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری تریبیون پاکستان، سازندگان کلیسای قدیمی شهر پیشاور پاکستان به اسم All Saints که در سال 1882 میلادی ساخته شده با در نظر گرفتن احساسات مسلمانان منطقه آن را شبیه به یک مسجد ساخته اند.
 
بر روی دیوارهای این کلیسا آیاتی از انجیل، کتاب مقدس مسیحیان به زبان های فارسی و پشتو نوشته شده است.
 
علی جان، هنرمند پاکستانی که بر روی کلیساهای شهر پیشاور تحقیقاتی صورت داده می گوید: این تنها کلیسای در نوع خود در پاکستان است که با داشتن گنبد و مناره ظاهری مانند یک مسجد دارد. معماری این بنا بی همتا است.
 
کلیسای All Saints روز یکشنبه و پس از مراسم عشای ربانی به وسیله دو تروریست انتحاری مورد حمله قرار گرفته و حداقل 78 تن از حاضران در آن کشته شده و تعداد بسیاری نیز زخمی شدند.
 
عملیات ساخت این کلیسا در ماه آگوست سال 1882 میلادی آغاز و در نهایت درب های آن در روز 27 دسامبر 1883 بر روی همگان باز شد.
 
شهر پیشاور پاکستان سابقه ای طولانی در همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان گوناگون در کنار یکدیگر دارد.
 
مسجد درویش، یکی از بزرگترین مساجد پشاور و کلیسای کاتولیک سنت مایکل، یکی از قدیمی ترین کلیساهای استان نیز یک دیوار مشترک با یکدیگر دارند و دهه ها است که با مسالمت کنار یکدیگر زندگی می کنند./990/ ب902/د
ارسال نظرات