۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۳۷۲
در نشریه جدید مودت می خوانیم:

سوداگران تاریخ و تحریف سجده بر زمین

خبرگزاری رسا ـ چهارمین شماره نشریه تخصصی مودت با موضوع بررسی سجده بر مهر با توجه به دیدگاه اندیشمندان و علما اهل سنت به چاپ رسید.
چهارمين نشريه تخصصي مودت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهارمین شماره نشریه تخصصی مودت با موضوع بررسی سجده بر مهر با توجه به دیدگاه اندیشمندان و علما اهل سنت به چاپ رسید.

 

«تاریخچه سجده، سوداگران تاریخ، ابن سکیت و محبت امام علی علیه السلام، آیا شیعیان با سجده بر مهر مشرک هستند؟، حکمة السجود علی الارض، روایات دال بر سجده بر زمین و سجده بر چیزی ملازم عبادت آن چیز نیست، بدون شرح، تحریف سجده بر زمین، احادیث اخلاقی و به خاطر پیروی از پیامبر صلی الله علیه و آله» مطالب این نشریه را تشکیل می دهد.

 

در ستون تاریخچه سجده آمده است: در آغاز اسلام که تعداد مسلمانان اندک و انگشت شمار بود، به عنوان تبلیغ و ترویج دین و تعلیم به افراد تازه مسلمان، نماز را به امامت رسول خدا صلی الله علیه و آله به جماعت می خواندند که طبعا در سرزمین پاک و پاکیزه برگزار می شده است.

 

در این زمان بود که به نقل از ابو ولید که از پسر عمو پرسیده بود: نخستین بار چه کسی این سنگ را به مسجد آورد؟ گفت: شب بارانی بود که به قصد نماز صبح از خانه بیرون شدیم. پس مردی که روی ریگ ها عبور می کرد، سنگ مناسبی را برداشت، روی سجاده خود نهاد و بر آن سجده می کرد. پس هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه و آله این قضیه را دید فرمود: این چه سجاده نیکو و جالبی است./سنن الکبری للبیهقی/ج2/ص440

 

احادیث اخلاقی

امام علی علیه السلام در حدیثی می فرماید: بهترین مردم کسی است که اگر او را به خشم آورند، بردباری بکند و چنان چه به او ظلم شود، ببخشاید و چون به او بدی شود، خوبی کند./غررالحکم، ج3، ص 430، ج 5000

 

و در حدیثی دیگر امام صادق علیه السلام می فرماید: خوش همسایگی شهرها را آباد و عمرها را زیاد می کند./اصول کافی، ج2، ص 667، ج 8

 

آیا شیعیان با سجده بر مهر مشرک هستند؟ سؤالی است که در این نشریه مورد تحلیل قرار داده شده است که در ادامه می خوانیم: یک از ایرادهایی که وهابی ها به شیعیان می گیرند، این است که می گویند شما بت پرست هستید و آن ها خیال می کنند که نماز گزار مهری را که جلوی خود گذاشته است عبادت می کند!

در جواب این مطلب باید گفت که متأسفانه وهابی ها تنها به دنبال این هستند که با کوچک ترین بهانه، مشرک بودن شیعیان را ثابت کنند؛ با این که خود آن ها می دانند که شیعیان اگر بر مهر سجده می کنند، نه به خاطر این است که مهر را عبادت می کنند؛ بلکه تنها به این خاطر است که به پاک بودن آن ها اطمینان دارند و نیز یقین دارند که این تربت جزئی از زمین است.

 

گفتنی است، نشریه تخصصی مودت با مدیر مسؤولی رضا عطایی خواه، و با همکاری هیأت تحریریه از سوی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام شهرستان کارون چاپ و منتشر شد./9458/ن601/ق

ارسال نظرات