۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۵۸۱
نماینده آیت الله سیستانی:

مسؤولان باید به تعلیم و تربیت توجه ویژه‎‎ای داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در آموزش و پرورش عراق، گفت: مسؤولان باید به تعلیم و تربیت توجه ویژه‎‎ای داشته باشند.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، به بیان جایگاه تعلیم و تربیت در عراق پرداخت و گفت: سازندگی و پیشرفت در کشور در گروی تعلیم و تربیت است. ملت عراق باید جوانانی را تربیت کنند که به آبادانی کشور و دفاع از آن بیندیشند.


وی سیر تعلیم و تربیت را از سنین 7 الی 22 سالگی دانست و بیان داشت: بهار انسان در سنین بین 7 تا 22 سال است بنابراین باید از دوران ابتدایی تا دانشگاه برای مردم خود برنامه مفید و سازنده داشته باشیم.


حجت الاسلام صافی افزود: جهان بیمار شده است و احتیاج به پزشکان حاذق دارد. این پزشکان باید در دامن پاک علمی معلمان دلسوز پرورش یابند. معلمان باید طوری دانش آموزان را تربیت کنند که به کشورشان عشق داشته باشند.


وی مشکلات پیش روی دانش آموزان را مانعی برای پیشرفت آنان دانست و تصریح کرد: عدم وجود برنامه مشخص و واضح برای تعلیم و تربیت یکی از مشکلات مدارس  است.


این عالم عراقی در ادامه به مسائل افتصادی عراق پرداخت و گفت: سیاست اقتصادی عراق نباید متکی به نفت باشد، زیرا نفت تا ابد وجود ندارد. مسؤولان باید به دنبال منبع اقتصادی جایگزین برای نفت باشند.


نماینده آیت الله سیستانی در پایان خطبه نماز جمعه این هفته عنوان کرد: مسؤولان اقتصادی باید به بخش کشاورزی و تولیدات صنعتی توجه کنند. اقتصاد قوی موجب حفظ کشور از بسیار از مشکلات و بحران‎های می‎شود./994/ب901/د

ارسال نظرات