۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۵۹۱۴
ندای رسا منتشر کرد؛

سلام گرم سید حسن نصر الله به مردم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و دومین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی روانه بازار مطبوعات شد.
سلام گرم سید حسن نصر الله به مردم خوزستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و دومین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

برگزاری آیین رونمایی از کتاب «پشت ابرهای خاکستری»، دیدار آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، شرکت بیش از 200 طلبه در درس خارج فقه و اصول آیت الله موسوی جزایری، عملیاتی شدن جدیدترین پهباد رزمی سپاه، حضور میهمانان خارجی از 20 کشور جهان در دومین همایش بین المللی ولایت و افتتاح دبیرخانه تالاب بین المللی شادگان اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

 

در یادادشت این هفته ندای رسا مطلبی تحت عنوان «همدردی با کودکان فلسطینی چرا و چگونه؟» آمده است: امروزه که ملت مسلمان فلسطین و حتی کودکان و نوجوانان آن دیار مظلوم در هجوم ستم صهیونیست ها گرفتار آمده اند، هر کس باید به اندازه خویش، راهی برای حمایت از این مظلومان بجوید؛ زیرا سکوت، همان رضایت مندی به رفتار صاحبان زور و قدرت صهیونیستی است و اعلام انزجار از آنان، حتی به قدر اعلام هم بستگی با مظلومان فلسطینی، حمایت و همراهی با فرزندان فلسطینی است. بر این اساس است که امام ساجدان، در دعای 38 صحیفه سجادیه به خداوند عرضه می دارد که: «پروردگارا! پناه می برم به تو از مظلومی که در مقابل من بدو ستم شود و من او را یاری نکنم.» امام صادق علیه السلام نیز می فرماید: «سه گروه در یک ظلم شریکند: ستم کار، یاری دهنده بر آن و کسی که بر انجام آن راضی باشد».

 

به راستی، چرا هم دردی و هم بستگی و چرا با کودکان و نوجوانان؟ آیا هم بستگی با افرادی در فرسنگ ها فاصله، شدنی است؟

هم دردی و هم بستگی، واژگانی اند که خاستگاه آنها را باید در عمق مفهوم انسانیت جست وجو کرد. در جهان بدون مرز امروز، هیچ اندیشه و مکتبی بدون وحدت و هم بستگی راه به جایی نخواهد برد. هم بستگی با کودکان و نوجوانان، گویا سخنی از جنس دیگر است. مهم ترین سود هم بستگی با فرزندان فلسطینی، افزون بر بعد نوع دوستی و عاطفه جویی انسان، جنبه تربیتی و آموزشی آن برای همه کودکان مسلمان، چه فلسطینی و چه غیر فلسطینی است. به یقین، آینده جهان اسلام در دستان کودکان امروز است و فرماندهان آزادی بخش فلسطین، نوجوانان فلسطینی امروزند و حمایت کنندگان از ایشان، نوجوانان ایرانی خواهند بود .پس شعار هم بستگی در این روز، از دوراندیشی بزرگ جهان اسلام خبر می دهد. همچنین حمایت از نسل جدید فلسطین، تلاش برای ترسیم آینده قدس است؛ امری که نه فقط مسلمانان، بلکه دشمنان هم به دلیل تهاجم فرهنگی و نظامی خود در سرزمین های اشغالی، در تحقق آن می کوشند. سرانجام این که هم بستگی با فرزندان فلسطینی، نیازی یک طرفه نیست. همه کودکان مسلمان، چه در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و حتی ایران و دیگر کشورهای مسلمان، در خطر تهاجم صهیونیست جهانی هستند و خواهند بود.

 

در ستون فتواهای جدید رهبر معظم انقلاب می خوانیم: تقلید اعلم، در صورت تعدد فقهاى جامع‌الشرایط و اختلاف آنان در فتوا، بنا بر احتیاط واجب باید از اعلم تقلید شود.

تعریف عادل

عادل کسى است که پرهیزگارى او به‌حدى رسیده باشد که از روى عمد مرتکب گناه نشود.

عدول به مرجع دیگر

عدول از مجتهد زنده، به دیگرى بنابر احتیاط واجب جایز نیست، مگر اینکه اعلم یا محتمل‌ الاعلمیه باشد.

تبعیض در تقلید

در صورت وجود چند مجتهد مساوى‌، تبعیض در تقلید مانع ندارد.

تقلید ابتدایى از میت

تقلید ابتدایى از مجتهد میت یا بقا‏ بر تقلید او باید بر اساس تقلید از مجتهد زنده و به‌ احتیاط واجب اعلم باشد.

بنابر احتیاط واجب تقلید ابتدائى از مجتهد متوفّى جایز نیست.

 

در صفحه علم و فناوری سه روزنامه ندای رسا اخبار و مطالبی با موضوع گذر واژه شما از روی مرورگرتان قابل بازیابی است، ارائه رایگان سیم کارت دانشجو با 60 دقیقه مکالمه، فراخوان ارسال مقالات به کنفرانس کامپیوتر، فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، تغییر نرخ اینترنت مخابرات، دریافت ریز نمرات و برنامه کلاس ها از طریق تلفن همراه، عرضه اینترنت پرسرعت در روستاها در نیمه دوم سال 92 و فروش اینترنت پر سرعت 10 مگابیتی برای نخستین بار در کشور را خواهیم خواند.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه  کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات