۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۹۵۳
شیخ نعیم قاسم:

سخنان اوباما نشان‎دهنده قدرت ایران بود/ایستادن حزب‎الله در کنار ایران افتخار بزرگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه سخنان اوباما نشان‎دهنده قدرت و جایگاه ایران است، تصریح کرد: حزب الله لبنان به ایستادگی در کنار جمهوری اسلامی ایران افتخار می‎کند.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، شب گذشته در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده علوم و تکنولوژی آفاق با اشاره به انتقادهای صورت گرفته علیه حزب الله به دلیل عدم سازش با دشمنان و ایستادگی در برابر استکبار جهانی گفت: این گروه ها باید از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرند که از سال 79 میلادی با وجود همه دشمنی ها، محاصره و تحریم به استکبار نه می گوید.

 

وی افزود: همه این فشارها ادامه یافت تا اینکه سخنرانی اوباما از یک طرف و سخنان شیخ حسن روحانی از سوی دیگر به ایجاد توازن در گفتمان بین المللی منجر شد. این گفتمان نشان دهنده قدرت و جایگاه ایران است.

 

شیخ نعیم قاسم ایستادگی در کنار جمهوری اسلامی ایران را افتخاری برای حزب الله دانست و تصریح کرد: کسانی که از ایستادگی و حمایت ما از ایران انتقاد و عیب جویی می کنند، از جانب کسانی حمایت می شوند که حتی رویشان نمی شود اسم آنها را بیاورند. اگر حمایت این کشورها از منتقدان حزب الله برای آنان شرافت داشت به صراحت اعلام می کردند ولی ما به ایران افتخار کرده و این مسأله را به همگان اعلام می داریم.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: حمایت از ملت های مقاوم در برابر اشغالگری نیز افتخاری برای ایران به شمار می آید. این کشور به هیچ وجه در پروژه تخریب کشورهای منطقه مشارکت نمی کند.

 

وی مشارکت برخی کشورهای منطقه در جنگ علیه سوریه را شرم آور دانست و تأکید کرد: برخی کشورهای عربی و اسلامی منطقه با هدف تحقق مصالح خود به سوزاندن ملت و کشور سوریه می پردازند و سلاح و نیروهای مسلح را از سراسر جهان به این کشور اعزام می کنند.

 

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: هر که مصالح سوریه را بخواهد باید از گفت وگو و راه حل سیاسی حمایت کرده و تخریب را متوقف سازد. تعیین سرنوشت سوریه به عهده ملت است و تنها سوری ها می توانند آینده کشور را بدون فشارهای اقلیمی و بین المللی تعیین کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حادثه درگیری مسلحانه رخ داده در شهر بعلبک که منجر به شهادت چندین تن از مسؤولان و نیروهای حزب الله شد را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: با وجود اینکه حزب الله در این حادثه به شدت مظلوم واقع شد ولی ما بر آرام سازی اوضاع برای به خطر نیفتادن همزیستی مسالمت آمیز صدها ساله میان شیعیان و اهل تسنن و مسیحان تأکید داریم.

 

این عضو ارشد حزب الله خاطر نشان ساخت: حزب الله لبنان در پایگاه های بسیاری در برابر فتنه ایستاد و سه هدف اساسی آزادی سرزمین، وحدت کشور و تشکیل دولت را پیگیری می کند./980/ب902/د

ارسال نظرات