۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۸۶۰۶۱

اعزام 11 هزار مسلمان چینی برای ادای حج به عربستان

خبرگزاری رسا ـ بیش از 11 هزار مسلمان چینی که برای شرکت در مراسم حج تمتع به عربستان سعودی سفر کرده‎اند، وارد این کشور شدند.
حجاج چيني
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، بیش از 11 هزار مسلمان چینی که به اویغورها معروف هستند برای شرکت در مراسم حج تمتع امسال وارد عربستان سعودی شدند.
 
مقام مسوول در امور مربوط به حج در دولت چین اعلام کرد که امسال 11800 مسلمان از این کشور به عربستان مسافرت کرده اند که از این تعداد 9300 نفر هم اکنون در مکه و 2500 نفر نیز در مدینه به سر می برند.
 
وی با تشکر از مقامات عربستانی برای میزبانی از زائران خانه خدا از آنان خواست که به طرح های توسعه اماکن زیارتی در مکه و مدینه ادامه دهند.
 
مقام مسوول در امور مربوط به حج در دولت چین خاطرنشان کرد که مسلمانان چینی با 37 پرواز مستقیم از پکن به مدینه عازم عربستان سعودی شدند.
 
وی با این حال از مقامات سعودی خواست که فضای بیشتری برای اسکان حاجیان چینی که هر سال بر تعداد آنان افزوده می شود اختصاص دهند.
 
طبق آمارهای رسمی 20 میلیون مسلمان در کشور چین زندگی می کنند که بیشتر آنان در استان ها و مناطق زینجیانگ، نینگزیا، گانسو و کینگهای مستقر هستند.
 
مسلمانان چینی اعتقاد دارند که تعداد واقعی آنان بسیار بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده به وسیله دولت است و 65 تا 100 میلیون نفر از جمعیت این کشور، یعنی بیش از 7.5 درصد از کل جمعیت چین را تشکیل می دهند./990/ب902/د
ارسال نظرات