۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۰۸۴
یکی از علمای سنی تانزانیا:

اسلام حقیقی در ایران وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد امام بخاری تانزانیا اسلام حاکم بر ایران را اسلامی واقعی و سرشاز از رأفت توصیف کرد.
ضد افراط گرايي در تانزانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با همکاری مدرسه امام جعفر صادق(ع) و بنیاد امام بخاری و موسسه العتره جماعت شیعیان خوجه  روزگذشته، سمینار یک روزه ای در شهر دارالسلام با عنوان «ضد افراط گرایی» برگزار شد.

 

در حاشیه این سمینار نیز با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران نمایشگاه عکس برخی جنایات گروه های افراطی در سوریه برپا شد.

 

در این سمینار، سخنرانان پیرامون لزوم پرهیز از افراط گرایی به نام دین در جوامع مختلف سخنرانی کرده و بر واقعیت آموزه های ادیان الهی و همزیستی مردم توام با احترام به یکدیگر، تاکید کردند.

 

 "شیخ سیمبا "، مفتی تانزانیا، اسلام را دین اخلاق و مدارا و احترام به حقوق همه انسان ها معرفی کرد و کسانی را که به اسم اسلام بر مردم حمله می برند و زن و بچه را به نام دستور دین خدا می کشند، افرادی دانست که یا اسلام را خوب نفهمیده اند یا از اسلام برای اهداف شخصی و گروهی خود سوء استفاده می کنند.

 

شیخ خلیفه  (عالم سنی مذهب) رییس بنیاد امام بخاری، افراط گرایی در برخی کشورها از سوی برخی گروه ها که خود را عالم دین می دانند را فتنه خطرناکی دانست که چهره دین را مخدوش می کند و این فرقه ها  متاسفانه با حمایت برخی کشورها در مناطق مختلف مانند سوریه ،عراق و افغانستان فجایع عظیمی را مرتکب می شوند که مردم دیگر کشورها را نسبت به اسلام بدبین می کنند.

 

وی با اشاره به اسلام حاکم در جمهوری اسلامی ایران، آن را اسلام حقیقی دانست که چهره رافت و اعتدال اسلام را در عرصه های مختلف جامعه به نمایش می گذارد و این اسلام نه تنها مخرب نیست بلکه موتور محرکه برای عزت و پیشرفت و توسعه در این کشور شده است.


وزیر حقوق اساسی تانزانیا نیز به تشریح ظرفیت های قانون اساسی این کشور در باب فعالیت ادیان پرداخت و سیاست اصولی دولت تانزانیا را احترام به همه ادیان و ترغیب و تشویق پیروان همه ادیان به زندگی توام با مهربانی و مسالمت در کنار یکدیگر دانست./994/ب103/د

ارسال نظرات