۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۱۳۷

آغاز عمومی‌سازی معارف قرآن و حدیث در مجموعه دارالحدیث

خبرگزاری رسا _ مصطفی پورنجاتی، مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به آغاز عمومی‌سازی معارف قرآن و حدیث گفت: این موضوع از سال گذشته در دستور کار معاونت فرهنگی مؤسسه قرار گرفته است؛ هرچند در هجده سال گذشته نیز مؤسسه کم و بیش در این زمینه فعالیت‌ها و آثاری داشته است.
آغاز عمومی‌سازی معارف قرآن و حدیث در مجموعه دارالحدیث

به گزارش خبرگزاری رسا، مصطفی پورنجاتی، مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، از راه‌اندازی واحد تخصصی تولید کتاب کودک با هدف نشر معارف قرآن و حدیث در سال جاری خبر داد و با اشاره به آغاز عمومی‌سازی معارف قرآن و حدیث، در مجموعه دارالحدیث، به صورت مستقل و جدی گفت: این موضوع از سال گذشته در دستور کار معاونت فرهنگی مؤسسه قرار گرفته است؛ هرچند در هجده سال گذشته نیز مؤسسه کم و بیش در این زمینه فعالیت‌ها و آثاری داشته است.


وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه، این هدف بزرگ، با استفاده از قالب‌های رسانه‌ای، مکتوب و برنامه‌های فرهنگی تحقق پیدا می‌کند و مخاطب‌محوری، خلاقیت و استحکام علمی در تولید آثار در نظر گرفته می‌شود.


وی با اشاره به تولید ?? عنوان کتاب کودک با موضوع زندگی‌نامه اهل بیت علیهم السلام و مضامین اخلاقی و تربیتی ابراز داشت: عطر گل سرخ، فرشته روی زمین، خانه خدا در کوچه ماست (بر اساس فرهنگ‌نامه مسجد)، یار پیامبر صلی الله علیه و آله با موضوع زندگینامه امام علی علیه السلام و نوگل باغ پیامبر صلی الله علیه و آله با موضوع زندگینامه امام حسن علیه السلام از جمله آثاری هستند که با موضوع زندگی‌نامه اهل بیت علیهم السلام به زودی منتشر می شود.


پورنجاتی زیباترین سرزمین دنیا، قصه‌های حدیثی شب، تولدت مبارک، تو میوه درختی و گل همیشه بهار با موضوع زندگینامه امام حسین علیه السلام را از آثار دیگر منتشر شده این واحد موسسه ذکر کرد و تصریح کرد: ریحانه‌های دشت خون، من ازدواج نمی‌کنم، زندگی را از نو آغاز کن، خاطره‌های بی‌نشان و مؤمن دارا مؤمن ندار (ویژه سال حماسه اقتصادی) از جمله آثار منتشر شده در این بخش است.


وی ادامه داد: هشت عنوان کتاب با عناوین در حضور دریا، زائر با معرفت، دفتر مشتاقی، برگزیده کتابشناسی امام رضا علیه السلام، زندگی بر چشمه‌سار حدیث رضوی، مسیحای طوس و دامنه‌های بلند مسیر چشم تو به مناسبت دهه کرامت و همایش ملی حدیث رضوی تدوین شده که مهرماه منتشر خواهد شد.


مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان اظهار داشت: رایزنی با انجمن داستان‌نویسان حوزه برای تشکیل واحد تخصصی تولید آثار داستانی دینی و تشکیل واحد تخصصی گرافیک کتاب و امور هنری نشر را از فعالیت‌های سال گذشته موسسه است و واحد تدوین متون ترویجی موسسه در سال جاری در نظر دارد واحدهای تخصصی تولید کتاب کودک و تولید کتاب داستان را با هدف نشر معارف قرآن و حدیث و براساس اهداف مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راه‌اندازی کند، تشکیل کارگروه رصد نیازها و خواسته‌های مخاطبان کتاب‌ها در سنین مختلف، برگزاری نشست‌های همفکری با نویسندگان، ناشران و تصویرگران کتاب و فعال‌سازی واحد بازاریابی، توزیع و فروش آثار را از فعالیت‌های دیگر سال جاری موسسه برشمرد./978/د102/ق

ارسال نظرات