۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۲۶۳

شیعیان مصر خواستار اضافه شدن مذهب جعفری در قانون اساسی شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس جریان شیعی مصر ذکر کردن نام مذهب جعفری در کنار مذاهب اربعه در قانون اساسی جدید را خواستار شد تا به این شکل مذهب تشیع از سوی دولت به رسمیت شناخته شود.
محمد غنيم از رهبران شيعيان مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد غنیم»، رییس جریان شیعی مصر، با بیان این که شیعیان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند، تاکید کرد: الازهر این مذهب را در کنار مذاهب دیگر تدریس می کند و سایر کشورها مانند عربستان علاوه بر مذاهب اربعه مذاهب دیگری را به رسمیت شناخته اند.

 

غنیم با اشاره به این که درصدد است در چند روز آتی با «احمد المسلمانی»، مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری موقت، دیدار کند؛ خاطرنشان کرد: خواسته‌های دیگری از قبیل صدور مجوز رسمی برای برپایی آموزه‌های دینی و اختصاص سهمیه برای شیعیان در پارلمان آینده را نیز با المسلمانی مطرح خواهیم کرد.

 

از دیگر سو، «ناصر رضوان»، رییس ائتلاف سلفی «احفاد الصحابه و آل البیت»، خطاب به شهروندان از آنان خواست تا به همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی جدید در مورد ذکر کردن احتمالی نام «مذهب جعفری» پاسخ منفی دهند و آن را رد کنند.

 

به دنبال سخنان محمد غنیم، حزب سلفی مذکور با اعتراض به این خواسته‌ها از شهروندان خواست تا در صورت وجود این ماده اصلاحی به آن اعتراض کنند و آن را رد نمایند.

 

حزب سلفی در توضیح خواسته خود با رد کردن مذهب تشیع به عنوان یک مذهب اسلامی؛ آن را به زعم خودش یک رویه غیراسلامی معرفی کرد.

 

لازم به ذکر است که رییس جریان شیعی مصر تصریح کرد که در صورت دریافت پاسخ منفی به خواسته‌هایمان، به سازمان‌های حقوق بشر در داخل و خارج متوسل خواهیم شد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات