۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۲۷۱
خطیب جمعه کاظمین خواستار شد؛

اعلام تعطیل رسمی به مناسبت شهادت امام جواد در سراسر عراق

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین تصریح کرد: در روز شهادت امام محمد جواد(ع)‎ باید تعطیل رسمی در کشور اعلام شود.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه كاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد، گفت: کودکان و زنان بسیاری در اقدامات تروریستی عراق یتیم و بیوه شده‎اند، پارلمان عراق باید با وضع قانون‎های مناسب از آنان حمایت کند.


وی افزود: با افزایش اقدامات تروریستی و بمب‎گذاری در مناطق مختلف عراق تعداد شهدا افزایش یافته و به پیروی آن نیز تعداد کودکان یتیم و زنان بیوه افزایش داشته است که باید مسؤولان چاره‎ای برای آنان بیندیشند.


این عالم عراقی تصریح کرد: مسؤولان عراقی تا چه زمانی باید نظاره‎گر شهدا باشند و از ایتام و بیوه‎ها حمایت نکنند؟ آیا وقت حمایت از خانواده‎های شهدا نرسیده است؟ تا کی ایتام و بیوه ها باید در انتظار کمک و حمایت حکومت به آنان باشند؟


خطیب جمعه کاظمین از مسؤولان عراق خواست که با اتخاذ تدابیر لازم، امنیت را به این کشور بازگردانند و خاطرنشان ساخت: مسؤولان باید با دیدار با خانواده‎های شهدا از نزدیک با وضعیت آنان آگاه شوند.

 

وی ادامه داد: مسؤولان عراقی با محکوم کردن اقدامات تروریستی بعد از هر جنایت، هیچ سود و نفعی به مجروحان و خانواده‎های شهدا نمی‎رسانند بلکه باید کارهای عملیاتی و مؤثر انجام دهند.


حجت الاسلام صغیر از مسؤولان عراقی خواست که یکشنبه آینده را به مناسبت شهادت امام محمد جواد (ع) تعطیل رسمی اعلام کند و تصریح کرد: تعطیلی ایام شهادت امام (ع) احترام به زائران و پیروان مذهب اهل بیت (ع) است./994/ب902/د

ارسال نظرات