۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۸۶۳۱۱

شماره جدید ندای رسا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و سومین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی روانه بازار مطبوعات شد.
نداي رسا شماره 83

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و سومین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

در یادادشت جدید این نشریه مطلبی در زمینه امنیت راهبردی نگاشته شده که در ادامه می خوانیم: در این که امنیت نعمتی بدون جایگزین است کسی شک ندارد و از دغدغه‌های اصلی هر جامعه‌ای امنیت و آرامش است. امنیت مانند اکسیژن برای جامعه ضروری است؛ به همین‌ دلیل، جامعه حاضر است هزینه‌های زیادی را در این راستا تحمل کند. قرآن امنیت را یکی از اهداف استقرار حاکمیت الله و خلافت و جانشینی صالحان و طرح‌ امامت می‌شمارد، و بحثی است که در آیات مختلف، مستقیم و غیر مستقیم به آن پرداخته شده‌ و بنابراین یکی از دغدغه‌های انبیاء و ائمه علیهم السلام مسأله امنیت و آسایش جامعه بوده است و دوست‌ داشته‌اند که مردم را از عواقب شوم ناامنی نجات داده و لذت شیرینی امنیت را به کام مردم‌ بچشانند.

 

امیرالمؤمنین علیه اسلام نعمت مهم دنیا را امنیت و سلامتی جسم و کمال نعمت آخرت را وارد بهشت شدن می‌داند و در احادیث دیگر، امنیت از ضروریات اولیه زندگی بشر شمرده شده و وطنی که امنیت ندارد بی‌ارزش قلمداد شده است. احساس امنیت از ویژگی مؤمن شمرده شده و تأمین امنیت از اهداف جهاد قلمداد شده‌ است. بر این اساس، رهبر معظم انقلاب امنیت را مانند هوا برای جامعه انسانی ضروری‌ می‌دانند. بی‌بدیل بودن نعمت امنیت و آثار سوء غفلت از این نعمت و ناسپاسی اهمیت آن را دوچندان ساخته است.

 

جشن عاطفه، بازگشت پیکر 46 شهید هشت سال دفاع مقدس به آغوش میهن اسلامی، پخش درس امام شناسی آیت الله موسوی جزایری از شبکه ماهواره ای الاهواز، تجلیل از شخصیت آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فعالیت 13 دبیرستان دخترانه و پسرانه در خوزستان، متن کامل قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب، سخنان آیت الله قزوینی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه امیرالمؤمنین علیه السلام و تشریح برنامه های هفته ناجا در خوزستان اخبار و مطالب درج شده در این نشریه هستند.

 

ضرورت تشکیل جبهه رسانه ای برای مقابله با صهیونیسم، انتشار کارنامه کنکور سراسر 92، آغاز نام نویسی آزمون فراگیر ارشد پیام نور از 14 مهرماه، شرکت طلاب خوزستانی در دوره تخصصی بصیرت، 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب، معرفی نفرات مسابقات ورزشی طلاب و روحانیان بسیجی خوزستان و جزئیات اعلام نیاز و انتخاب اولویت جذب هیأت علمی اخبار صفحه «حوزه و دانشگاه» ندای رسا را تشکیل می دهد.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه  کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات