۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۶۶۶۵

هر سه روز یک بار اخبار خوزستان را در ندای رسا مرور کنید

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و چهارمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
هشتاد و چهارمين شماره نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و چهارمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

خبر کسب رتبه نخست مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اهواز در کشور، برگزاری نشست شورای برنامه ریزی غدیر، خبر اجرای طرح توسعه حرم دانیال نبی(علیه السلام) و دیدار آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان با اعضای شورای اسلامی شهر اهواز از مهمترین عناوین این شماره از نشریه ندای رسا است.

 

پرسش های طلاب و پاسخ های آیت الله قزوینی، بخش دوم از متن کامل قانون گسترش راهکارهای عفاف و حجاب و آغاز اردوی راهیان نور دانش آموزی از دیگر اخبار هشتاد و چهارمین سه روزنامه ندای رسا است.

 

در یادداشت این شماره از نشریه ندای رسا مطلبی با عنوان وظیفه همگان در ازدواج جوانان به چاپ رسیده است.

در این یادداشت می خوانیم: پانزدهم مهر ماه سالروز ازدواج، امیرمومنان و حضرت زهرا سلام الله علیها است، سنتی که دست خوش برخی تکلف ها شده و همین موضوع عرصه را بر جوانان و خانواده های آنان سخت کرده و ظاهر جامعه را به سمت وسوی دیگری می برد.

 

باید دانست که ازدواج هستۀ اول ایجاد خانواده و آن نیز به نوبۀ خود واحدی در سنگ بنای جامعۀ انسانی است. نوع پایه گذاری و میزان اندیشه و تدبّر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط سقوط یا صعود جامعه تأثیر دارد. ازدواج از نظر اسلام پیمانی مقدس است، پیمانی که برقراری آن براساس مقرّرات آداب و رسوم، تشریفات و قوانین خاصی است. 

 

از دیدگاه اسلام، ازدواج کمال دین و ترک ازدواج دلیل نقصان آن است اسلام ارزش عبادت شخص متزوّج را هفتاد برابر شخص مجرد می داند ومی فرماید: شخص متزوج با ازدواج خود نصف دین و ایمان خویش را از خطرها و آفتها حفظ نموده است. انسان تا زمانی که ازدواج نکند دینش در خطر است زیرا غرایز جنسی و فشارهای روحی و احساس تنهایی و بیهودگی و نداشتن پناهگاه و عدم احساس مسئولیت اجتماعی و دیگر زیانهای مجرد بودن، به ریشه و اساس ایمان انسان لطمه می زند و آن را متزلزل می کند.

 

اگر همه دست به دست هم دهیم می توانیم جامعه خود را به پیشرفت های مادی و معنوی برسانیم. نکند ما به پسرفت ها و انحطاط غرب در موضوع خانواده دچار شویم، خود آنان اکنون در بحران بی هویتی به سر می برند و خواهان رهایی از این وضعیت هستند. نباید راه رفته و بدون نتیجه آنان را طی کنیم. ما دارای نسخه های بی بدیل فردی و اجتماعی هستیم، فقط کافی است به خود و داشته های خود اعتماد بورزیم و به آن عمل کنیم.

 

خبر رونمایی از 2 نانو داروی ایرانی، جهش 51 پله ای ایران در تولید علم نانو، جزئیات پرتاب نخستین ماهواره دولت تدبیر و امید به فضا، برقراری 3 میلیون و 130 هزار دقیقه مکالمه توسط حجاج ایرانی و خبر غیرقانونی بودن هرگونه افزایش تعرفه مخابرات و همراه اول از مهمترین عناوین صفحه علم و فناوری شماره جدید ندای رسا است.

 

پیام قرآن، افلاکیان پیرامون خاطرات شهدا و احکام برگرفته از 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب از مطالبی است که در حاشیه هشتاد و چهارمین سه روزنامه ندای رسا به چاپ رسیده است.

 

«باید ها و نبایدهای ازدواج در آیین اسلام» عنوان مطلبی است که به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنان و حضرت فاطمه سلام الله علیهما در صفحه سبک زندگی هشتاد و چهارمین نشریه ندای رسا منتشر شده است.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9464/ن601/ق

ارسال نظرات