۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۸۶۷۷۲
شیخ نعیم قاسم:

14 مارس عامل عدم تشکیل دولت جدید لبنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، 14 مارس را عامل اصلی عدم تشکیل دولت جدید در این کشور توصیف کرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با شیخ ناصر جبری از علمای سنی و رییس جنبش امت این کشور گفت: به همه علمایی که در برابر فتنه مذهبی ایستاده اند، درود می فرستم زیرا آموزه های اسلامی درباره وحدت اسلامی را اجرا می کنند.

 

وی افزود: تجربه نشان داده است که دشمنان امت بسیار ضعیف تر از آن هستند که بتوانند اهداف خود را عملی سازند به ویژه اگر در راستای وحدت اسلامی و مبارزه با فتنه ثابت قدم باشیم. صدای وحدت همواره تأثیر مثبت داشته و صدای فتنه محکوم به شکست است.

 

شیخ نعیم قاسم، جریان 14 مارس را مسؤول عدم تشکیل دولت دانست و تصریح کرد: 14 مارس عامل تعطیلی ارگان های دولتی و عدم تشکیل دولت است و در انتظار تغییرات اقلیمی و دستورهای عربی بسر می برد.

 

نایب رییس حزب الله لبنان ادامه داد: هر چه این جریان تلاش می کند تا دیگران را متهم سازد، همگان می دانند خواسته ما تأسیس حکومت ملی جامع بدون هیچ شرطی است، اما 14 مارس در پی تشکیل دولت با حضور یک جریان است که غیرممکن به شمار می آید. آنها توانایی تشکیل اکثریت پارلمانی برای تشکیل دولت را ندارند و نمی توانند به خواسته خود برسند.

 

وی خطاب به جریان 14 مارس اظهار داشت: به کشور و مردم رحم کنید و دست خود را برای همکاری جهت تشکیل دولت و پایان مشکلات دراز کنید.

 

شیخ جبری نیز با ابراز خرسندی از دیدار با شیخ نعیم قاسم گفت: همه توطئه ها علیه امت با مواضع قهرمانانه مقاومت اسلامی و هوشیاری سیاسی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و حزب الله لبنان ناکام مانده است.

 

وی خاطر نشان ساخت: در حالی که تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گسترش یافته است باید با وحدت در برابر این جنایت ها ایستاد./980/ب902/د

ارسال نظرات