۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۸۴۶

کشیش مسیحی مخالفت شورای شهر لندن با ساخت مسجد جدید را شرم‏‎آور خواند

خبرگزاری رسا ـ یک کشیش مسیحی در انگلیس اعتراض خود را نسبت به مخالفت شورای شهر یکی از مناطق شهر لندن، پایتخت انگلیس با ساخت مسجد جدید ابراز کرده و این تصمیم را شرم‎آور خواند.
کشيش انگليسي حامي ساخت مسجد در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری گاردین، استیون ساکسبی، کشیش منطقه والثامستو شهر لندن، پایتخت انگلیس، تصمیم شورای شهر این منطقه در مخالفت با تبدیل یک کافه به مسجد را "شرم آور" خواند.

 
حدود 200 نفر از مسلمانان شهر لندن نیز در اعتراض به تصمیم شورای شهر منطقه خود با درخواست یک سازمان اسلامی برای تبدیل شدن کافه Waltham Oak به مسجد که یک سال از تعطیلی آن می گذرد، در مقابل این شورا تجمع کردند.
 
در این تجمع اعتراضی استیون ساکسبی، در حمایت از پیشنهاد مسلمانان منطقه به سخنرانی پرداخته و تصمیم شورای شهر منطقه در عدم پذیرش آن را "حیرت آور" خواند.   
 
شورای شهر منطقه والثامستو شهر لندن آزار و اذیت ساکنان منطقه و همسایگان کافه و کمبود جای پارک در هنگام برپایی نماز جماعت را از دلایل خود برای رد پیشنهاد مسلمانان برای تبدیل ساختن کافه تعطیل شده به یک مسجد جدید عنوان کرده است.  
 
استیون ساکسبی، کشیش منطقه والثامستو در مخالفت با این تصمیم گفت که کمبود مسجد در منطقه نگران کننده تر از کمبود کافه است، چرا که تنها 16 مسجد رسمی برای بیش از 60 هزار مسلمان ساکن در منطقه والثام فارست وجود دارد.  
 
وی گفت: این شرم آور است که با عده ای از مردم که تصمیم دارند کارهای خوبی در جامعه انجام دهند چنان برخورد می شود که از انجام کارهای خوب بیشتر پشیمان می شوند.
 
این کشیش مسیحی به نمایندگی از ائتلاف کلیساهای حامی ساخت مسجد در منطقه والثامستو شهر لندن، پایتخت انگلیس سخنرانی می کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات